Gå til innhold

Spørsmål om e34 M5 clutch på e36 M3 s50b30


Flanders320i
 Share

Anbefalte innlegg

Har tenkt og sette sportsclutch med lettet svinghjul på min e36 M3 S50B30.

Lurer på om det er bolt-on med friksjonsplate\ lamell fra e34 m5 S38B36, sammen med lettet svinghjul til e36 M3 og forsterket trykkplate fra sachs til det samme svinghjulet.

Eller hel clutch fra M5?

Tenker da på dempingen som ligger orginalt i dobbeltmasse svinghjulet som forsvinner ved bytte til lettet svinghjul, og dei orginale lamellene til s50\m50, ikkje har fjører som vil "fjøre" av uregelmessigheter\sluring og vibrasjoner i motoren.

Lamellen fra e34 M5 S38B36 har samme diameter (240mm) men med fjøring (spring hub)

Tanken er å bli kvitt ulyder som kommer ved montering av lettet svinghjul og en behagligere clutch og bruke som ikke er nesten på\av ved kjøring om dette går an.

Om dette går får man flyttet fjøringen fra dobbelmasse svinghjulet til lammellen, og det er bedre for girkassen i lengden.

Er det noen som har prøvd dette?

Og vet om det er bolt-on med tanke på aksel fra girkasse til lamellen, og om den passer imellom svinghjul og trykkplate?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...