Flanders320i Skrevet August 30, 2013 Share Skrevet August 30, 2013 Har tenkt og sette sportsclutch med lettet svinghjul på min e36 M3 S50B30. Lurer på om det er bolt-on med friksjonsplate\ lamell fra e34 m5 S38B36, sammen med lettet svinghjul til e36 M3 og forsterket trykkplate fra sachs til det samme svinghjulet. Eller hel clutch fra M5? Tenker da på dempingen som ligger orginalt i dobbeltmasse svinghjulet som forsvinner ved bytte til lettet svinghjul, og dei orginale lamellene til s50\m50, ikkje har fjører som vil "fjøre" av uregelmessigheter\sluring og vibrasjoner i motoren. Lamellen fra e34 M5 S38B36 har samme diameter (240mm) men med fjøring (spring hub) Tanken er å bli kvitt ulyder som kommer ved montering av lettet svinghjul og en behagligere clutch og bruke som ikke er nesten på\av ved kjøring om dette går an. Om dette går får man flyttet fjøringen fra dobbelmasse svinghjulet til lammellen, og det er bedre for girkassen i lengden. Er det noen som har prøvd dette? Og vet om det er bolt-on med tanke på aksel fra girkasse til lamellen, og om den passer imellom svinghjul og trykkplate? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flanders320i Skrevet August 30, 2013 Forfatter Share Skrevet August 30, 2013 Bump ingen som har prøvd dette ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flanders320i Skrevet September 1, 2013 Forfatter Share Skrevet September 1, 2013 Bump, Ingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå