tarjei bmw Skrevet August 31, 2013 Skrevet August 31, 2013 ryker mye blått når bilen har gått seg varm. hva kan det vere? kan det vere veivhusfilteret som er tett? mvh tarjei
ronnyskretting Skrevet August 31, 2013 Skrevet August 31, 2013 Bruker den olje? Kan vel ikke være ventiltetninger?
tarjei bmw Skrevet August 31, 2013 Forfatter Skrevet August 31, 2013 har ikke merka noe spesielt på oljeforbruk, men har nettopp kjøpt bilen også.
ronnyskretting Skrevet September 1, 2013 Skrevet September 1, 2013 Samme gjorde jeg med en golf. Kjørte 15-20 mil så lyste oljelampa. Fant ut at oljeforbruket var helt vannvittig. Viste seg at ventiltetningene var gåene. Så jeg skaffa likesågreit ny motor. Håper ikke du har fått samme problem som meg.
winchester Skrevet September 1, 2013 Skrevet September 1, 2013 Samme gjorde jeg med en golf. Kjørte 15-20 mil så lyste oljelampa. Fant ut at oljeforbruket var helt vannvittig. Viste seg at ventiltetningene var gåene. Så jeg skaffa likesågreit ny motor. Håper ikke du har fått samme problem som meg. Er jo en relativt grei jobb å bytte ventiltetninger kontra å bytte motor dog...
winchester Skrevet September 1, 2013 Skrevet September 1, 2013 Hehe, det er sant - men om man klarer å bytte motor klarer man å bytte ventiltetninger; hvertfall om man tar den store web til nytte.
tarjei bmw Skrevet September 1, 2013 Forfatter Skrevet September 1, 2013 okei, nei oljelampa har ikke begynt å lyse, og har hatt bilen i 5 uker ca, men er bare dem 2 siste dagene den har vært sånn. veivhusfilteret har ikke noe med det å gjøre tro? er en stund siden oljeskift også, bilen skal på service 12. sep. bilen har ikke gått mere enn 130 000.
tarjei bmw Skrevet September 1, 2013 Forfatter Skrevet September 1, 2013 ingen andre som har vert borti dette?
Sturmtiger Skrevet September 9, 2013 Skrevet September 9, 2013 Ta en diagnose på verksted, blå røyk er ikke bra.
Duli Skrevet September 12, 2013 Skrevet September 12, 2013 Høres ut som turbo kan være gåen. Noe som kan skje ved slurv av bytte av veivhus. Men vis bilen trekker godt, så er jeg usikker.
Kjellsen Skrevet September 12, 2013 Skrevet September 12, 2013 Blå røyk: olje forbruk Så er det bare å feilsøke videre. Har du turbo ville jeg begynt der. Eller så kan det være ventiltetninger eller styringer. Ta også en lekkasjetest. Da kan man finne ut litt mer om det ikke er turboen. Sent from my ST27i using Tapatalk 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå