Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samme gjorde jeg med en golf. Kjørte 15-20 mil så lyste oljelampa. Fant ut at oljeforbruket var helt vannvittig. Viste seg at ventiltetningene var gåene. Så jeg skaffa likesågreit ny motor. Håper ikke du har fått samme problem som meg.

Skrevet
Samme gjorde jeg med en golf. Kjørte 15-20 mil så lyste oljelampa. Fant ut at oljeforbruket var helt vannvittig. Viste seg at ventiltetningene var gåene. Så jeg skaffa likesågreit ny motor. Håper ikke du har fått samme problem som meg.

Er jo en relativt grei jobb å bytte ventiltetninger kontra å bytte motor dog...

Skrevet

okei, nei oljelampa har ikke begynt å lyse, og har hatt bilen i 5 uker ca, men er bare dem 2 siste dagene den har vært sånn. veivhusfilteret har ikke noe med det å gjøre tro? er en stund siden oljeskift også, bilen skal på service 12. sep.

bilen har ikke gått mere enn 130 000.

• 2 weeks later...
Skrevet

Høres ut som turbo kan være gåen. Noe som kan skje ved slurv av bytte av veivhus. Men vis bilen trekker godt, så er jeg usikker.

Skrevet

Blå røyk: olje forbruk

Så er det bare å feilsøke videre. Har du turbo ville jeg begynt der. Eller så kan det være ventiltetninger eller styringer. Ta også en lekkasjetest. Da kan man finne ut litt mer om det ikke er turboen.

Sent from my ST27i using Tapatalk 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...