dawesto Skrevet September 2, 2013 Skrevet September 2, 2013 Jeg har en bmw e34 520i 24v 92 modell, og d kommer endel rattling ifra diffen, har også snakket med en mekkaniker om dette. Jeg har fortiden en 518 e34 90 modell på handen og spørsmålet mitt er om det går bra å bruke diffen fra en 518 90 modell på en 520 92 modell, å må jeg bytt aksling å lignende eller er det bare å smette oppi å kjøre? Hvis jeg ikke tar helt feil skal d være litt forskjell på utvekslingen 3.46 på 52 og 4.27 sånn ca. Så lurer jo på om dette går
mege34 Skrevet September 2, 2013 Skrevet September 2, 2013 utifra gs sine tegninger ser det ut som det skal gå fint og bytte de to om ja, mener det skal være "det lille" huset på begge. om det er 4.27 på den ska hive i betyr bare det bedre aks og kortere gir, men lurer litt på om ikke noen 520 ble levert orginalt med 4.11 eller noe i den duren så går sikkert fint og kjøre med
dawesto Skrevet September 4, 2013 Forfatter Skrevet September 4, 2013 utifra gs sine tegninger ser det ut som det skal gå fint og bytte de to om ja, mener det skal være "det lille" huset på begge.om det er 4.27 på den ska hive i betyr bare det bedre aks og kortere gir, men lurer litt på om ikke noen 520 ble levert orginalt med 4.11 eller noe i den duren så går sikkert fint og kjøre med Finner ut i helga, har også sjekket litt rundt å det skal kunne funke etter hva folk sier og hva jeg har lest, må bare få tak i delebilen som hentes på fredag så blir det å skru den fra hverandre, satser på at dette går godt og at jeg slipper den sykt høye rattlingen som kommer fra diffen
Morty999 Skrevet September 4, 2013 Skrevet September 4, 2013 det går, men du vil få toppfart på rundt 150... e34 med 2l 12v blei levert med 4.44 men den har helt annen girkasse enn den du har på 24v. så du vil få en helsikkert slitsom bil og LAV toppfart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå