Gå til innhold

DTC hydraulikkenhet

Djangell
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Har en 2008 318D E91 ( 90.000km ) som plutselig begynte å gi feilmeldinger på DTC. Har hatt bilen på diagnose hos BMW i Drammen.

Fikk følgende tilbakemelding fra verkstedet der:

Når det gjelder DTC-feil fant vi ut at det er en intern feil i DTC-hydraulikkenheten. Den må skiftes for at dette skal bli bra.

Vi kan gi deg en pris på skifte av enheten inkl arbeid på kr 7070,-. Denne prisen forutsetter at vi klarer å skaffe kun hydraulikkenheten fra BMW.

For i BMWs delekatalog står det kun som en komplett del sammen med DSC-styreenheten. Da blir prisen over 20.000,-.

Synes intern feil er litt diffust.

Noen som har erfaring med dette? Og som evt vet om dette er en svakhet på disse bilene.

Kjipt å betale over 20.000 for å få fikset dette hvis det ikke er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat byttet hydraulikkenhet på min e87. Hos meg lyste det for feilmelding og hverken antispinn eller skrens fungerte. Byttet enheten og alt var fint :) Enheten kostet vel snaue 2000,- minus %. De var usikkre på om hydraulikkenheten ble solgt løs til min også i begynnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hei -Erik-

Har nettopp fått samme problem på min 06 e91. Var det du som skaffet delen selv eller gikk det via forhandler/verksted, og er det snakk om rep.kit'et som blir nevnt på div. forum? Har en kamerat som kan gjøre jobben, men har litt problemer med å finne riktig del. Er lite sugen på å svi av masse lapper hvis det er unødvendig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...