Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har en 2008 318D E91 ( 90.000km ) som plutselig begynte å gi feilmeldinger på DTC. Har hatt bilen på diagnose hos BMW i Drammen.

Fikk følgende tilbakemelding fra verkstedet der:

Når det gjelder DTC-feil fant vi ut at det er en intern feil i DTC-hydraulikkenheten. Den må skiftes for at dette skal bli bra.

Vi kan gi deg en pris på skifte av enheten inkl arbeid på kr 7070,-. Denne prisen forutsetter at vi klarer å skaffe kun hydraulikkenheten fra BMW.

For i BMWs delekatalog står det kun som en komplett del sammen med DSC-styreenheten. Da blir prisen over 20.000,-.

Synes intern feil er litt diffust.

Noen som har erfaring med dette? Og som evt vet om dette er en svakhet på disse bilene.

Kjipt å betale over 20.000 for å få fikset dette hvis det ikke er nødvendig.

Skrevet

Mener er leste om den feilen på ett engelsk e90 forum.

Der var noen som hadde kjøpt rep-set til den....husker desverre ikkje vilket forum....

google is your friend :)

Skrevet

Har akkurat byttet hydraulikkenhet på min e87. Hos meg lyste det for feilmelding og hverken antispinn eller skrens fungerte. Byttet enheten og alt var fint :) Enheten kostet vel snaue 2000,- minus %. De var usikkre på om hydraulikkenheten ble solgt løs til min også i begynnelsen.

• 2 weeks later...
Skrevet

Hei -Erik-

Har nettopp fått samme problem på min 06 e91. Var det du som skaffet delen selv eller gikk det via forhandler/verksted, og er det snakk om rep.kit'et som blir nevnt på div. forum? Har en kamerat som kan gjøre jobben, men har litt problemer med å finne riktig del. Er lite sugen på å svi av masse lapper hvis det er unødvendig :)

Skrevet

Nei, ikke ett rep.kit (mulig det finnes) jeg byttet hele hydraulikkenheten. I mitt tilfelle var den delbar så slapp å kjøpe med den elektriske biten.

Den ble kjøpt hos min lokale BMW forhandler.

• 2 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...