Gå til innhold

Matta's BMW'er (540i)


Mattae
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

e39n begynte å kødde med luft fjøringa tidligere i uka når jeg holdt på å skulle starte den med start kabler(stått lenge)

 

Så den begynte å heise seg opp mens jeg var å lette etter noe, når jeg kom tilbake var bilen kanonhøy i ræva. Så sa det poff og bilen ligger nå på bakken bak...

 

Er det noe sikkerhetsventil på dette systemet? eller er det så teit lagt til at den presser luft til belgen ryker? Hører luft lyd ved høyre bakhjul når kompressoren går nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Lenge siden jeg har skrevet noe her,

 

men har værtfall bytta luft belg, så nå fungerer den igjen :)

 

 

Har igrunn gått i en del tanker om salg av e39'n. Da jeg syns den er alt for familie bil da det er stasjonsvogn. Vet jo dem kan bli stilige og da, slik som tzunami sin gamle.

 

Kunne jo kanskje blitt grei bil å trille rundt i om jeg spanderer på m-sport fangere, varrstoen es6 felger, toner rutene og flekker på coiloversene.

 

Har jo sånn sett noen bbs lm replica 19" liggende, men er noe kjedelige felger da(vet ikke hvor mye jeg gidder spandere på denne bilen)

 

Er pga jeg trenger ikke lån på bilen, den koster ingenting å forsikre, går bra med chip og noe større turbo(går ok nå og da), og går billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja du meina :P

 

Fikk viftemotstanden i dag, men i dag ville ikke døra opp på passasjer sia, så litt vanskelig å få bytta den da :P

 

Bestilte ny actuator til dør låsen og i dag.. satse på det er den.

 

Begynner bli bra lei av tusen småfeil :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Som sikkert noen har fått med seg så er jeg fotgjenger fram til begynnelsen av juli og har vært det i ca 1.5 mnd.

Planen framover blir etter MYE om og men, at jeg beholder e39n og kvitter meg med 328'n.

Av den grunn at drivstoffkostnadden er omtrent halv og jeg har meget rimelig forsikring på e39n.

Har mye vurdert å handle meg nyere e90/e60/f30 men pga lånekostnader og forsikringa utgjør så mye ekstra pr mnd med en slik bil at jeg ikke vill det. Ennå driftssikkerheten hadde vært meget kjekk å ha.

Så planen nå blir å fikse de småtingene på 328n så fort som mulig og få den bort.

Når det gjelder e39n så har jeg et lite dilemma når det gjelder om jeg skal beholde facelift fangere eller bytte til msport, innspill her? Syns facelift er veldig clean, men syns ræva er noe kjedelig.

Har noen gs bbs lm felger i 19" som skal på tenkte jeg. Må bare få frest opp senteret på spacerene til e39 mål. Blir 215/35r19 på 8.5 foran og 225/35r19 på 9.5 bak

Lyst å kjøpe varrstorn es6 ell lignende men får se det ann litt. Må spare til leilighet framover så.

Skrevet på mobil det her (på kystbussen, smule kjedelig her ja....) så regn med noen skriveleifs

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...