råner Skrevet September 3, 2013 Skrevet September 3, 2013 Fant en slags hjemmelaga utlufting.. noen som vet hvor denne skal ?
råner Skrevet September 3, 2013 Forfatter Skrevet September 3, 2013 Setter veldig pris på om noen kan sjekke på sin egen bil
D.Toft Skrevet September 3, 2013 Skrevet September 3, 2013 jeg har en slik på min e38 og e39, den henger bare klipset på innsuget. er ikke hjemmelaget
råner Skrevet September 3, 2013 Forfatter Skrevet September 3, 2013 hmm.. har aldri sett denne før? er du sikker på det ?
jan magnus Skrevet September 3, 2013 Skrevet September 3, 2013 hei og hopp. denne skal egentlig kobles inn i et kullfilter (ser ut som et bensinfilter/oljefilter) og videre bakover og inn i bensintanken. det skal være 3 rør under bilen. et "tur" rør et "retur" og en til bensindamp som da er denne slangen. etter hva jeg har lest så er dette en ventil som slipper inn bensindamp fra tanken og inn i spjeldhuset. om denne ventilen åpner seg i friluft så vil motoren suge falsk luft og øke turtallet. dette kullfilteret skal sitte på venstre side (sjåførside litt nede i motorrommet. filteret er på størrelse med en halv 1.5l flaske. gi tilbakemld om det løser mysteriet om du skulle trenge ett nytt filter så har jeg ett liggende som er ubrukt. er ikke sikkert det er så dyrt nytt uansett men.
råner Skrevet September 3, 2013 Forfatter Skrevet September 3, 2013 hei og hopp. denne skal egentlig kobles inn i et kullfilter (ser ut som et bensinfilter/oljefilter) og videre bakover og inn i bensintanken. det skal være 3 rør under bilen. et "tur" rør et "retur" og en til bensindamp som da er denne slangen. etter hva jeg har lest så er dette en ventil som slipper inn bensindamp fra tanken og inn i spjeldhuset. om denne ventilen åpner seg i friluft så vil motoren suge falsk luft og øke turtallet. dette kullfilteret skal sitte på venstre side (sjåførside litt nede i motorrommet. filteret er på størrelse med en halv 1.5l flaske. gi tilbakemld om det løser mysteriet Løper ut å prøver når jeg kommer hjem.. om en halvtime ca.. Takk!
jan magnus Skrevet September 3, 2013 Skrevet September 3, 2013 hei og hopp. denne skal egentlig kobles inn i et kullfilter (ser ut som et bensinfilter/oljefilter) og videre bakover og inn i bensintanken. det skal være 3 rør under bilen. et "tur" rør et "retur" og en til bensindamp som da er denne slangen. etter hva jeg har lest så er dette en ventil som slipper inn bensindamp fra tanken og inn i spjeldhuset. om denne ventilen åpner seg i friluft så vil motoren suge falsk luft og øke turtallet. dette kullfilteret skal sitte på venstre side (sjåførside litt nede i motorrommet. filteret er på størrelse med en halv 1.5l flaske. gi tilbakemld om det løser mysteriet Løper ut å prøver når jeg kommer hjem.. om en halvtime ca.. Takk! sjekk tegningen jeg la ut. jeg må rette på meg selv. den ender ikke i bensintanken men i ekspansjostanken til bensintanken som sitter i høyre hjulbue bak uansett , det skal jo ligge klart på bilen til til å bare koble på i motorrommet. siifra om du trenger mer hjelp :=)
råner Skrevet September 3, 2013 Forfatter Skrevet September 3, 2013 men på den videoen jeg lagg ut, så kaller jeg kullfilteret for ( den tingen som sitter på bremsekraftforsterkeren ) Så den er koblet til, men den saken på midten, ( den som ser ut som en bensinregulator ) her en extra utgang, det er her denne hjemmelaga greia er kobla på
jan magnus Skrevet September 3, 2013 Skrevet September 3, 2013 men på den videoen jeg lagg ut, så kaller jeg kullfilteret for ( den tingen som sitter på bremsekraftforsterkeren )Så den er koblet til, men den saken på midten, ( den som ser ut som en bensinregulator ) her en extra utgang, det er her denne hjemmelaga greia er kobla på njæ. det er ikke noe hjemmelaget ved den dingsen din . den heter "Charcoal Canister Purge Valve" på engelsk. jeg leste litt raskt om den på google. og den slipper inn bensindamp som bygger seg opp i tanken og inn i gasspjeldet. jeg vet ikke hvordan og når den åpner osv. men det påvirker vistnok avgassene på bilen. men hvis den er koblet til kullfilteret og motoren fungerer så er det vel bare å la den være tilkoblet ? jeg har fjærnet min. men jeg har montert turbo på min motor så jeg vil ikke sende overtykk inn i bensintanken
råner Skrevet September 3, 2013 Forfatter Skrevet September 3, 2013 har problemer med tomgangen og håpet at problemet lagg her
jan magnus Skrevet September 3, 2013 Skrevet September 3, 2013 har problemer med tomgangen og håpet at problemet lagg her har du sjekket at slangene ikke har sprekker ? om slangen som sitter tilkoblet på ndersiden av spjeldet har sprekker så vil turtallet bli litt ugreit. en annen ting som har litt å si er alle andre slangene som er tilkoblet spjeldet ditt. for eksempel tomgangsregulatoren . på videoen ser jeg at du har tatt den av. men det er vel fordi du har demontert innsugsbelgen ? jeg ville ha sjekket at alle slangene rundt om er tette og at innsugsbelgen din ikke har sprekker. du kan prøve å blende den nippelene på undersiden av spjeldhuset og se om tomgangen blir bedre. om den er like ille så er det bar å se videre på resten av slangene /pakningen mellom spjeldhus og innsug. dette skal vi finne ut av
råner Skrevet September 3, 2013 Forfatter Skrevet September 3, 2013 Jeg holdt på å bytte alle vakumslagene når jeg fant denne, Kjøpte en pakke på ebay med alt av vakum slanger. har byttet pakningene til innsuget, renset LMM Og tomgangsregulatoren. Har prøvd å gå over med startgass, men den sviver liksom aldri som den skal, så får ingen reaksjon. den eneste slangen jeg ikke har rørt enda er den på videoen som går fra spjell og til kullfilteret, siden jeg ville vite hvor den egentlig skulle men går å bytter den ikveld og ser om det hjelper Tusen takk for god hjelp
jan magnus Skrevet September 3, 2013 Skrevet September 3, 2013 Jeg holdt på å bytte alle vakumslagene når jeg fant denne, Kjøpte en pakke på ebay med alt av vakum slanger. har byttet pakningene til innsuget, renset LMM Og tomgangsregulatoren. Har prøvd å gå over med startgass, men den sviver liksom aldri som den skal, så får ingen reaksjon. den eneste slangen jeg ikke har rørt enda er den på videoen som går fra spjell og til kullfilteret, siden jeg ville vite hvor den egentlig skulle men går å bytter den ikveld og ser om det hjelper Tusen takk for god hjelp prøv å blend den da og se om det hjelper . kan være lmm eller tomgangsregulator og. går an å koble vekk kontakten på lmm og se om den blir værre , og gjøre det samme på tomgangsregulatoren. om den går dårligere når du tar av kontakten på hver av de så er det ikke noe galt med elektronikken. om turtallet ikke endrer seg når du tar av kontaktene så kan det være elektronikken . noen ganger så kan det være litt vanskelig å finne en sånn feil i en fei. hvordan funker temperaturmåleren i instrumentpanelet ? den også påvirker turtallet på kaldstart osv. men begynn på en komponent og jobb deg videre
råner Skrevet September 3, 2013 Forfatter Skrevet September 3, 2013 Tok å fjerna den nå. fiksa det som på bilde: Hva mener du med å blende den ? Når jeg tar ut kontakten til lmm så bare dauer bilen, når jeg tar ut kontakten til tomgangsregulatoren så skjer det ikke noe, men når jeg kobler den inn igjen så får den et (kick) turtallet blir høyere i ca 1 sekund så dabber det ned igjen :/ Har bytta termostaten siden den blir ikke så varm som den skal, men temperatur måleren i instrumentpanelet er helt på jorde, blir forsatt ikke så varm som den skal. skal jeg bestille ny føler ?
jan magnus Skrevet September 3, 2013 Skrevet September 3, 2013 Hva mener du med å blende den ? Når jeg tar ut kontakten til lmm så bare dauer bilen, når jeg tar ut kontakten til tomgangsregulatoren så skjer det ikke noe, men når jeg kobler den inn igjen så får den et (kick) turtallet blir høyere i ca 1 sekund så dabber det ned igjen :/ Har bytta termostaten siden den blir ikke så varm som den skal, men temperatur måleren i instrumentpanelet er helt på jorde, blir forsatt ikke så varm som den skal. skal jeg bestille ny føler ? når jeg sier blende så mener jeg å tette igjen slangen som går fra spjeldhuset om temperaturmåleren er på jordet så kan det hende det er problemet altså . hvis hjernen tror at motoren er kald når den egentlig har driftstemperatur så vil den spe på litt ekstra bensin (den kjører kaldstartmodushele tiden) og da vil den jo ikke gå som den skal . du har to følere på termostathuset, hvem av de som går til hva er jeg usikker på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå