Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har da en e28 528i 1986 modell. Jeg har 188mm kronhjulet på diffen så har jeg en 210 diff på hånda som jeg har veldig lyst og kjøpe men spørsmålet er om denne passer over på min. den kommer fra en orginal 3.5 så mellomakslingen følger meg, men er det noe mere jeg må bytte ut og dette eventuelt passer sammen?

Skrevet

kommer ann på hva du skal bruke bilen til det, skal du ha den til å føles litt sprekere burde du har diff fra f.eks 525. den lille diffen med sperre som er samme "store" diffen på e30.

Skrevet

skjønner :) dette blir min første banebil så vil helst få det optimalt så det ikke bli altfor tungt og spinne hjulene ;) hvilken utveksling har den 188mm fra e28 528 i forskjell til den "store" til e30. samme diff og bolt on?

Skrevet

banebil med orginal 2,8l? hva skal gjøres me dmotor isåfall? :)

528 har 3,46 utv. du får 188 diffene helt fra 2.65 til 4.45 utveksling. så du har MASSE å velge i mellom :P

e30 325 har 3.73 og den vil gjøre att bilen føles sprekere.

Skrevet

nesten..

du må flytte over medbringerne på diffen da e28 har større drivknuter, men disse vipper du bare ut idfra diffen som er på bilen og inn i e30 diffen,

du må også bytte baklokket da e30 har helt annen innfestning, dette passer overens fra diffen som er på bilen fra før :)

Skrevet

hehe hørtes både strålende og ikke bra ut, er ikke helt fan av sveisa sperre da det blir ett helvette og kjøre med og sliter mye mer dekk en normalt.

Skrevet

helt enig. men har hvertfall diffhus og utveksling, så om du f.eks skaffer en sperreinnmat så kan jeg fikse en sperrediff og samtidig shimse den opp så den blir bedre :)

Skrevet

meget interessert i diffhuset du kunne sette i stand til meg og shimse opp men jeg lurer litt på hvor jeg evnt kan kjøpe en sperreinnmat fra, driver og leter litt men finner jo ikke noe som helst her på internett. Kan godt kjøpe ny om ikke altfor dyrt, har funnet masse på ebay men vet ikke hvilken jeg trenger, vært fint om du kunne si hvilken jeg trenger så kjøper jeg bare en.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...