Dirty Skrevet September 7, 2013 Skrevet September 7, 2013 Hei, er det mulig ? Her har jeg tatt vekk termostathuset Denne her er jo grei bare en slange fra motor rett i radiator Men denne her, Denne kommer vel fra bak toppen, Til vanlig går denne inn i termostathuset, og så videre til ekspansjonstank. SÅ til spørsmålet Kan denne koblet rett i ekspansjonstank?
magne_ Skrevet September 7, 2013 Skrevet September 7, 2013 Ja, det er mulig. Men du vil slite med å få driftstemperatur ved vanlig vei kjøring... Jeg mener også på at det vil være bedre effekt at kjølevannet som kommer fra toppen går inn på en radiator som har inntaket oppe i stede for nede slik som hos deg. Da slipper du luft i pumpa samt den ikke trenger å suge vannet ut av radiator. Jeg har værtfall fått bra kjøling ved å ha det slik
Dirty Skrevet September 8, 2013 Forfatter Skrevet September 8, 2013 Hei, jeg er klar over driftstemp problemene, Men må bare ha gang på bilen slik at den kan flyttes opp til nord Nå har jeg egentlig bare den radiatoren, må vel bestille en på mål om jeg skal få uttakene omvent eller ?
Morty999 Skrevet September 8, 2013 Skrevet September 8, 2013 fungerer helt fint det, når det er fult så flytter dne bare vannet uten å måtte trenge å "suge" etter det. den lille går vell til varmeapp og ekspansjonstanken. den burde du få innpå ellers blir det tull
magne_ Skrevet September 9, 2013 Skrevet September 9, 2013 Det er normalt sett endel vanskeliggere å få ut lufta når uttaket til pumpa er på toppen og viss du ikke har fått ut all lufta vil pumpa fungere dårligere. Er jo vanvittig mange som sliter med kjøling når dem setter s38 i e30, derfor jeg nevner dette Er også en grunn for at det er slik det er satt opp på en standar bil. Til flytting / normal kjøring så vil du nok ikke ha problemer med for høy temperatur. Kansje en ide å sette en papplate e.l. forran radiator for å holde tempen oppe ved rolig kjøring? Når jeg ikke hadde termostat på min lå tempen på ca 60 grader ved vanlig kjøring og ca 15 grader ute temp. Men så kjørte jeg med el vannpumpe, som mest sansynlig har bedre flow enn org pumpa...
Morty999 Skrevet September 9, 2013 Skrevet September 9, 2013 jeg ville tilpasset bilen etter det orginale
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå