Gå til innhold

godkjenne coilovers med CAMBER CASTER plate hos BT?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Camberjustering er nok ikke TÜV-godkjent så vidt meg bekjent, så om de åpner panseret, eller ser de oppe i dempertårnet, så kan du ende opp med å ikke få godkjent senkesettet, og i værste fall bli avskiltet om de er nazi nok.

Jeg kjørte inn og godkjente coilovers først, og monterte camberplater etterpå :)

Skrevet

har vel tilogmed vært tilfeller hvor det har vært krav fra BT om å montere sånne for å få alle tall på 4-hjulskontroll "grønne", til tross for TÜV osv på biler uten normal mulighet for justering.. Selv ville jeg funnet en annen måte å justere camber på slik at du ikke påvirker KPI og skrubberadius når du vipper ene eller andre veien.

Skrevet
Har aldri sett de har oppe panseret ved slike kontroller.

da har du ikke vært på mange tror jeg ;)

min blei godkjent med GS sine og di sa ikke noe på det.

Skrevet

De åpna heller ikke panseret mitt, så det er praktiseres(som vanlig) forskjellig rundt om kring.

Kan samtidig ikke forstå hvorfor det skal være noe problem så lenge hjulene står riktig, men man vet jo aldri helt sikkert, hehehe..

Skrevet

....det er vel heller ikke krav om grønne tall på alt i en 4-hjulskontroll, da mange biler ikke har justering på alt.. Så i utgangspunktet skal ikke camberjustering være nødvendig. Men, Statens Vegvesen har data på hvilke vinkler som er orginalt fra fabrikk. Der har man et max avvik begge veier som tallene må være innafor for at SVV skal godkjenne senkesettet og putte det i papiret.

Om man på død og liv vil ha grønne tall på alt så få vedkommende som godkjenner til å justere apparatet litt på felgen, så er alt innfor med litt finjustering av klavene som står på felgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...