takaasen Skrevet September 8, 2013 Skrevet September 8, 2013 Hei skal montere nytt Supersport Black Evolution coilovers på min Z3. Dette må godkjennes hos BT. men ønsker å bruke noen SPC FRONT STRUT MOUNT CAMBER CASTER KIT som jeg har liggende. http://www.ebay.com/itm/BMW-3-SERIES-SP ... cb&vxp=mtr Vil dette bli godkjent eller må jeg bruke orginale svinglager?
Rxlpower Skrevet September 8, 2013 Skrevet September 8, 2013 Har aldri sett de har oppe panseret ved slike kontroller.
takaasen Skrevet September 9, 2013 Forfatter Skrevet September 9, 2013 Er det noen som har hatt problemer med dette tideligere?
MagnusHN Skrevet September 9, 2013 Skrevet September 9, 2013 skjønner ikke hvorfor de skal si noe på det så lenge du har papirer på at firehjulskontrollen er i orden.
Jørgen Lie Skrevet September 9, 2013 Skrevet September 9, 2013 Camberjustering er nok ikke TÜV-godkjent så vidt meg bekjent, så om de åpner panseret, eller ser de oppe i dempertårnet, så kan du ende opp med å ikke få godkjent senkesettet, og i værste fall bli avskiltet om de er nazi nok. Jeg kjørte inn og godkjente coilovers først, og monterte camberplater etterpå
TurboLag Skrevet September 9, 2013 Skrevet September 9, 2013 har vel tilogmed vært tilfeller hvor det har vært krav fra BT om å montere sånne for å få alle tall på 4-hjulskontroll "grønne", til tross for TÜV osv på biler uten normal mulighet for justering.. Selv ville jeg funnet en annen måte å justere camber på slik at du ikke påvirker KPI og skrubberadius når du vipper ene eller andre veien.
Thewiz Skrevet September 9, 2013 Skrevet September 9, 2013 Normalt at de åpner panser for å sjekke VIN nummeret på bilen. Det har de gjort hver gang jeg har vært der oppe.
Morty999 Skrevet September 9, 2013 Skrevet September 9, 2013 Har aldri sett de har oppe panseret ved slike kontroller. da har du ikke vært på mange tror jeg min blei godkjent med GS sine og di sa ikke noe på det.
Torek Skrevet September 10, 2013 Skrevet September 10, 2013 De åpna heller ikke panseret mitt, så det er praktiseres(som vanlig) forskjellig rundt om kring. Kan samtidig ikke forstå hvorfor det skal være noe problem så lenge hjulene står riktig, men man vet jo aldri helt sikkert, hehehe..
bmwmaxi Skrevet September 10, 2013 Skrevet September 10, 2013 Bare og si at det hører til coilovers settet det. Hvis de spør.
Jørgen Lie Skrevet September 10, 2013 Skrevet September 10, 2013 ....det er vel heller ikke krav om grønne tall på alt i en 4-hjulskontroll, da mange biler ikke har justering på alt.. Så i utgangspunktet skal ikke camberjustering være nødvendig. Men, Statens Vegvesen har data på hvilke vinkler som er orginalt fra fabrikk. Der har man et max avvik begge veier som tallene må være innafor for at SVV skal godkjenne senkesettet og putte det i papiret. Om man på død og liv vil ha grønne tall på alt så få vedkommende som godkjenner til å justere apparatet litt på felgen, så er alt innfor med litt finjustering av klavene som står på felgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå