Gå til innhold

Kupévifte virker ikke, E34

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! Har nettopp kjøpt en E34 Touring, men kupévifta virker ikke. Er det en typisk gjenganger? Hva er som regel løsningen her? Bryteren i panelet? Motstand en plass?

Noen tips? :)

Skrevet

Bytte vifta :) Ikke unormalt at den ryker nå i denne "alderen" på bilene. Er trang og j**vlig å komme til, men det går så vidt uten å knekke noe :)

Ta ut den defekte og sjekk merke og nr på den før du ser etter ny. Finnes mange typer.

Skrevet

Aha. Da får jeg se på det! Hvordan er den å bytte på E34 i forhold til E30? Har bytta på E30 et par ganger før :P

Skrevet

Att viften et defekt kan være bullshit..søk på google : e34 sword så finner du mange lure triks for å utelukke viften. Kan være mange ting som er defekt ;)

Skrevet

Hmm. Får bare finne ut hvor jeg skal starte da. Men "sword"-type motstand er vel bilene før '93, og den andre mindre klumpen på *93 og utover?

Skrevet
Hmm. Får bare finne ut hvor jeg skal starte da. Men "sword"-type motstand er vel bilene før '93, og den andre mindre klumpen på *93 og utover?

Mener att alle modellene har sverdet. Det er litt jobb å bytte men langt billigere og bedre å skifte en selveste viften :)

Skrevet

Mener att alle modellene har sverdet. Det er litt jobb å bytte men langt billigere og bedre å skifte en selveste viften :)

Bare de eldste som har sverdet. Før 90 eller noe. Kjennetegnet på at sverdsaken/motstanden er at den kun funker på maks gass.

Så du kunne utrolig mye om dette.. Flott du "hjelper" til :lol:

Skrevet

Bare de eldste som har sverdet. Før 90 eller noe. Kjennetegnet på at sverdsaken/motstanden er at den kun funker på maks gass.

Så du kunne utrolig mye om dette.. Flott du "hjelper" til :lol:

Jeg har faktisk sett flere som har andre problemer en det du skrev. Jeg skrev bare det jeg har sett, men jeg skrev også att han måtte google det selv så jeg ikke skulle vill lede han :) jeg tok feil men overlever nok :) andre symptomer jeg har sett er att viften går, men den er variabel på turtall..

Skrevet

Den kommer og går litt, men for det meste ikke (ikke på noen av hakkene). Men viftemotstand kan jo sikkert være verdt å sjekke uansett?

Skrevet

Kjørte en tur i går, og da virket vifta noen ganger. Tror den virket på alle hakkene når det var liv i den (men er litt usikker, for det blåste svakt på de første hakkene. Tipper tett pollenfilter.). Men kan det gi noen bedre indikasjon på hva som er feilen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...