MartinBratteberg Skrevet September 11, 2013 Skrevet September 11, 2013 Hei. Har nå nylig drevet å fikset på senkesettet mitt. Grunnen til jeg ikke har kjøpt nytt er for jeg vil bruke minst mulig penger på bilen siden jeg planlegger å selge. Senkesettet er egentlig helt topp, utenom at det var revet gjenger i på ene stempelstangen. Det jeg har gjort er å filt ned fra M12 til M10 i toppen og montert en mutter med noen låseskiver i toppen av M12 mutteren som hører til de justerbare-tårnlagerene. Det jeg lurer på er, tror DU at dette vil holde når jeg kjører? Vil slagene lageret osv får når jeg kjører få mutteren/mutterene til å løsne slik at det hopper ta og demperen detter ut av lageret og jeg får en opplevelse jeg sent vil glemme evt. aldri huske, hehe... Her er bilde av "modden" Ser frem til svar
MartinBratteberg Skrevet September 11, 2013 Forfatter Skrevet September 11, 2013 Grunnen til jeg trenger svar snarest er for at jeg bør montere idag om det går
sigvald Skrevet September 11, 2013 Skrevet September 11, 2013 Vil nok holde det hvis du får gjenget stempelstangen helt inn på m10 mutteren og låst det godt fast (med loc-tite osv.)
MartinBratteberg Skrevet September 11, 2013 Forfatter Skrevet September 11, 2013 Bruk loctite iallefall. Gjengelim. Vil nok holde det hvis du får gjenget stempelstangen helt inn på m10 mutteren og låst det godt fast (med loc-tite osv.) Takk for bra tips! Men vil helst unngå å skru oppigjen, for når jeg tightet so virket det som metallet skullet til å gi seg. Jeg stoppet selvfølgelig før det hadde evt. skjedd noe, og det sitter gange godt. Men redd for at det ikke vil tåle det en gang til (bedre føre-var en etter snar). Men en liten sveis i toppen, hadde kanskje gått? Planen var å montere på idag og ta noen testrunder for å se hvordan det låg an.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå