Lense Lars Skrevet September 13, 2013 Skrevet September 13, 2013 Hei kunnskapsrike entusiaster. Min 99mod e36 med 150 hk og manuell girkasse og beskjedne 140'km på telleren høres ut som om den har kjørt over Julius. Etter et par smell, som når man kjører over en litt for stor stein, hørtes det som om noe knakk under. Jeg demonterte bremseskive bak og begge monteringsskruer for bremsebånd var løse, og tydelig bøyd. Jeg demonterte båndene og satt sammen resten. Alt vel en dag, så under kjøring kom det masse lyder nedentil. Svosjsvosj og bankelyder. Jeg hae demontert varmeskjold og kan ikke se noe galt med hardy eller mellom akseloppheng. Bak ser alt greit ut. Det eneste som ikke ser bra ut er litt oljesøl over girkassen, på armen mellom kasse og girspak. Tviler vel på at kassen er problemet, girer fint og ikke noe ulyd før Julius begynte å banke der nede. Min teori er at når monteringsskruer har løsnet, så har disse gjort slik at håndbrekket har låst ene hjulet, og jeg har fått noen kraftige slag i drivlinjen. Jeg er ganske rådvill nå, og helgen hadde blitt mye bedre hvis jeg fikk noen innspill fra dere gode bmwentusiaster! På forhånd tusen takk!
Lense Lars Skrevet September 13, 2013 Forfatter Skrevet September 13, 2013 Vel, jeg fant i allefall en ape. Det var kjøttskallen som plukket vekk bremsebånd, men som lot strammemekanismen henge. Denne har jo løsnet under kjøring og kommet i skvis. Ikke rart at det var mye lyd der nede. Nå venter 30 selvpåførte piskeslag, etterfulgt av et par kalde øl, før handletur i morgen tidlig.
nightmare Skrevet September 13, 2013 Skrevet September 13, 2013 Vel, jeg fant i allefall en ape. Det var kjøttskallen som plukket vekk bremsebånd, men som lot strammemekanismen henge. Denne har jo løsnet under kjøring og kommet i skvis. Ikke rart at det var mye lyd der nede.Nå venter 30 selvpåførte piskeslag, etterfulgt av et par kalde øl, før handletur i morgen tidlig. Haha, den siste settningen der fikk i fram smilet ja flott du fant det ut da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå