Gå til innhold

blodan's "nye" E34 Touring


blodan
 Share

Anbefalte innlegg

SELGES, må ha mer hengervekt.

 

 

Vel, etter et lengre opphold hos diverse andre bilmerker har jeg innsett at BMW er nærmest hjerte.
kjøpte bilen en gang i sommer, motor var akkurat bytta og den hadde gått bare 180 000km mens bilen er på 300 000km. Veldig lite rust men med et par småskavanker, jeg kan nevne:
Diverse småbulker
Fanger og tåkelys har fått hard medfart
Frontrute begynner å vise tegn til delaminering
AC kondensator som var like lekk som et dørslag
Vannventil som ikke stenger
Slark i snekka
Speedometer som kobler seg ut innimellom
Litt fising i eksosen
og litt løse deksler her og der samt noen som mangler.

Ellers er bilen tight og fin, skal ta en service på den når uværet gir seg og begynne med klargjøring for vinteren.
Jeg tenker at jeg vil holde den mest mulig orginal, kun bruke penger på vedlikehold og reparere det som er feil med den nå.
er veldig usikker om jeg vil senke den eller ikke, det skal være en bruksbil og der jeg ofte kjører er ikke akkurat vennlig for en lav bil.
Men her kommer noen bilder:

20130915_161902_zps2be2b96e.jpg

20130915_161916_zps8b1a6b43.jpg

20130915_161923_zps2e01106d.jpg

20130915_161928_zps049dcf47.jpg

20130915_161942_zps88bc126a.jpg

20130915_161950_zpsca5ea3f6.jpg

20130915_161955_zpsa6b20d1f.jpg

20130915_162003_zpsba17ff0a.jpg

20130915_162010_zps7a3eec51.jpg

20130915_162028_zpsd32ed89f.jpg

20130915_162036_zpsb0fc389f.jpg

20130915_162053_zpsd4150438.jpg

20130915_162123_zps6d3cce1a.jpg

20130915_162127_zps2a4b1e2e.jpg

20130915_162134_zps83e1048a.jpg

20130915_162144_zps0c5975f9.jpg

20130915_162155_zpsb5815808.jpg

20130915_162202_zps24446fc2.jpg

20130915_162222_zpsdbc0df90.jpg

20130915_162237_zpse6c3eb21.jpg

20130915_162246_zpsb5b64db7.jpg

20130915_162254_zpsfbbbaebb.jpg

20130915_162303_zps16d1bfe0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en M50B20 helt uten tikkelyder :)

Fikk et tips fra min far at det kunne være 2 årsaker til speedometerproblemet, det ene var irr på kontaktene i selve instrumenthuset og det andre var irr på kontakten på selve føleren, jeg mistenker at det er kontakten på diffen som er problemet i mitt tilfelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var man ute å puslet litt med vogna, tok å byttet kondensator til AC anlegget, siden denne lakk som en sil.

20130921_201547_zps0e6ad81e.jpg

20130921_201552_zpsd51a443a.jpg

20130921_201558_zps2135908e.jpg

20130921_203818_zps0c070c62.jpg

20130921_202512_zps10aea5be.jpg

20130921_202518_zps91d22ad3.jpg

20130921_203830_zps1493ff5c.jpg

20130921_203825_zpsd8b66535.jpg

20130921_213202_zps60ed3024.jpg

Tror jeg må ha ny oljekjøler til automaten også :(

ser ikke helt pent ut

20130921_205040_zpse99c3c66.jpg

NY vs GAMMEL

20130921_205107_zps330c603b.jpg

20130921_205050_zps4a8d256c.jpg

fant også ut at vifta til kondensatoren bare var å kaste, den satt helt bom.... lenge leve rust -,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...