Gå til innhold

Bmw E34 530i M54B30 Baneprosjekt


EirHoy
 Share

Anbefalte innlegg

Ålreit verksted du har :smile: det hullet skal være der, har vært en propp av noe slag der, men er bare å sveise igjen! Du må ha ut varmeapparathuset for å få ut fremteppe, men ta en tapetkniv og skjær det ut fra under dashbordet, er det jeg har gjort, og sett flere andre har gjort, så er ikke noe problem, vil ikke synes senere :smile:

 

Når du har tatt av ledningene som ligger langs innerkanalen inni bilen så ser du at det er huller som går rett til innsiden av kanalen, perfekt til å sprøyte inn tectyl :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, verkstedet er ypperlig det! eneste minuset er høyden :/  får ikke plass til to søylers løftebukk.... menmen, skal ikke klage :D hehe. okei, trodde gjerne det hullet skulle vere der ja, sveiser det bare igjen ;) ja, sett flere som bare har tatt tapetkviv og skjært det av under der, og er vell det som blir gjort her nu! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke til å skje så veldig mye her i ukene siden jeg bor i florø på hybel og bilen står hjemme på Atløy... men prøver å få gjort mest mulig når jeg er hjemme i helgene! :D har fått solgt noen deler til mopeden nå så blir enda en bestilling på Koed.no litt ut i uken! :D

 

Edit: i høstferien blir det vertfall mye sveising av rust! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å skjære ut noe rust i dørken på bilen i dag og litt, venter på å få hentet det "nye" sveiseapparatet så har ikke fått sveist i noe nytt enda... men håper på å få hentet det i neste uke en dag :)  kommer noen bilder i løpet av kvelden morgendagen. Ellers så har jeg en som selger 540i frembremser, lurer litt på hva det er verdt å betale for noe slikt? og mye mer som må byttes eller er det bare å bytte skiver og caliper? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kjøpt meg 540i bremser av Beianmotorsport her inne på forumet! helt nye klosser og skivene skulle vere bra. eneste er at ene stempelet ikke går tilbake. så blir å ta en liten overhaling på caliperene før det monteres! satser på å få det innen fredag :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde start på bilen før jeg reiste på hybelen igjen og da merket jeg at det kom uvanlig mye hvit røyk ut fra eksosen. tenkte med det første at den bare var kald, men lot den stå til den ble varm. fortsatt mye røyk, vertfall ved pågass. kom også dryppende vann ut av endestussen. topp pakninga røket? mener også det var vann i ekspansjonstanken før jeg startet og etterpå var det omtrent ikke noe der... :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte så vidt å ta noe overflate rust i bagasjerommet her på søndag. resten nede i hjulbrønnen vil bli tatt i morgen ;)

pqgOtVu.jpg

TYuY2cO.jpg

Ikke hull eller noe. kun overflate heldigvis! :) 

dgYkkzz.jpg

Smurt inn med rustgrunning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som toppakning... prøv å start bilen, for så og klemme på slangen som går fra termostathus til radiator - hold den klemt sammen, og kjenn etter pulsering. Pulserer den og blir hardere og hardere har du hvertfall en indikator på gåen toppakning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde det du sa, men kan ikke si at den begynte å pulsere og bli hardere... nå steig vannet i ekspansjonstanken når motoren ble varmere også. får se det litt an. prøve mere når bilen er komt på vegen :) 

 

En ting jeg lurer på. hvilke plast er bakfanger/frontfanger? har noen sprekket i bakfangeren som jeg vurdere å fikse istede for å kjøpe ny. men har hørt at glassfiber ikke funker på ABS plast. noen som vet? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...