///M-524td Skrevet September 15, 2013 Skrevet September 15, 2013 Hei!Har en 1992 e34 525tds stående som er blitt til en prosjekt bil da jeg har mistet fører kortet for en lengre periode.Kjøpte bilen ferdig rustsveiset og tektylert, skiftet store flater i gulf og helt nye kanaler på begge sider og en andre plasser. Motoren som står i per dags dato er ifra en e39tds med bare 130000km! Veldig bra tilstand på motor, bortsett ifra et uhell her ved vinteren som va. Kjørte motoren hardt på isbane, turboen bruker tydelivis olje ved hard påkjenning, oljelampen fungerer ikke og det ende med ganske så lite olje på motoren etter hvert, så en ventil har sett sine bedre dager.Dette blir nokk et prosjekt som vil gå over litt lengre tid, avhenger av hvor stor pengboken er Akkurat gått til inkjøp av delebil, da jeg trenger nytt varmeregister og noe blekk fra bakskjermen da det fins en grei bulk på prosjektbilen! er ikke hjemme for tiden så kommer til å legge ut en god del bilder når jeg kommer hjem Noe som skal gjøres med bilen er:Skjære og sveise inn nytt blekk på den ene bakskjermen.Bredde/sveise nye hjulbuer (automote)Custom laget grenrør ( JAAS som skal fikse dette etterhvert)Innkjøp av aluradiator og oljekjølerNy og større intercooler samt ny og større turboM57d30 skal inn!Vært i kontakt med Trf racing angående dieselpumpe og mapping, så nytt pumpe-element er planenLakkering, motorrom er allerede lakkert ved motorbytte i rigtige farge. Har også 3liter med samme lakk stående.Coilovers, usikker på merke.Felger ifra automote, mulig jeg går for Vip modular ifra automote, ikke bestemt meg hvor vilken felg endaEllers er det jo en del div småplukk her og der so også skal utføres etter hvert, kommer nokk ikke på alt nå. Men det kommer jo updates og bilder hele tiden når jeg holder på så skal nokk klare å få med det meste Ellers tror jeg dette vil bli et inspirerende og interessant prosjekt for min egen del, så gleder meg til dette Kult om det blir noen følgere på tråden også med både ideer og meninger! Fant forresten et dårlig bilde av bilen på mobilen som jeg legger ut!
BmwDieselPower Skrevet September 15, 2013 Skrevet September 15, 2013 Blir morro og følge denne tråden:D Har samme motoren i min E34 525tds;)
///M-524td Skrevet September 16, 2013 Forfatter Skrevet September 16, 2013 Er vell samme hesteantall i i tdsen som er i e34 og e39, men lurer på om det ikke er en par nm forsjell faktisk!
///M-524td Skrevet September 16, 2013 Forfatter Skrevet September 16, 2013 Fant et par bilder innvendig av bilen også, ikke akkurat noe luksusbilder men, for duge til jeg kommer hjem
///M-524td Skrevet September 16, 2013 Forfatter Skrevet September 16, 2013 Her er også et bilde av noen baklykter jeg kjøpte til bilen for en god stund siden Her er et par bilder unde oppkoblingen av en Chip jeg hadde på bilen, dette er tjuv koblet med strømtyver inne i boksen hvo hjernen ligger. Slik at dette ligger skjult og ikke like lett å se for en vanlig politimann eller hva som skulle stoppe meg! Dette fungerte dessuten utmerket
///M-524td Skrevet November 28, 2013 Forfatter Skrevet November 28, 2013 har vært ute med varmeregisteret da det lak, fikk tak i meg en delebil der jeg tenkte ¨ta varmeregisteret ifra. viste seg selfølgelig at de ikke var samme type, orginalt var det siemens, mens på delebilen var det Berh. så endte opp med å bytte ut hele driten, ledningsettet og alt slik at jeg kunne bruke den ifra delebilen. så nå ble det AC og stor kjørecomputer i tilegg glemte å ta bilder av prossesen når jeg hadde plokket ned alt sammen, men på disse bildene har jeg begynt å montere sammen igjen Dette er noe jeg bare gjør 1 gang fant jeg ut
///M-524td Skrevet November 28, 2013 Forfatter Skrevet November 28, 2013 Her er noen bilder av skaden på venstre bakskjerm, ytterst på hjørnet! skal kappes ut og sveisest in nytt hjørne ifra delebilen ! 2 bilder av motorommet også Har påbegynt å skjere ut bakskjermen av delebilen! måtte pluselig ha meg en ny arbeidsbenk, hehe ! så fikk snekkra opp noe så det ble litt bedre plass å holde på. har ikke fått opp alt verktøyet en gang enda hehe
///M-524td Skrevet November 28, 2013 Forfatter Skrevet November 28, 2013 Et bilde av leppa på bakfangeren Her er det en e28 også
tommyheimberg Skrevet November 30, 2013 Skrevet November 30, 2013 Følger med:-) Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2
///M-524td Skrevet Desember 2, 2013 Forfatter Skrevet Desember 2, 2013 Da var dashbordet kommet inn også går da fremover
///M-524td Skrevet Desember 3, 2013 Forfatter Skrevet Desember 3, 2013 Ja idag når jeg skulle teste varmeapparatet så virket det selfølgelig ikke som det skulle! slår det på og vifta starter, men når jeg skifter til f.eks fotvarme eller noe som helt anet skjer det ingenting. Dette er den typen som er styrt elektrisk med motorer. eneste jeg hører er at ca hvert 5sec så tikker det i 0.5sec i el motorene, denne tikkingen roterer ifra motor til motor. noen som har vært borti dette før ? er det hjernen til varmeapparatet som er gåen eller er det frontpanelet tru? må vell være en av di delene siden resten er jo bare ledninger. Noen som eventuelt har slikt varmeapparat(elektrisk styrt) i en av delebilene sine som har kunnet tenkt seg og selge hjerne og frontpanel? legger ved bilder av frontpanelet for å vise hvilken type det er. bilde av hjernen også
tommyheimberg Skrevet Desember 3, 2013 Skrevet Desember 3, 2013 Det er samme panelet som jeg hadde i gamle 525tds' n min, virker som det er veldig få som er levert med det, og vanskelig og få tak i deler til brukt:(.. Ser dog mye bedre ut enn det mekaniske Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå