Gå til innhold

Koble forsterker i E38

Share

Anbefalte innlegg

Heisann har kjøpt meg en Blaupunkt THA475PnP forsterker som jeg skal montere inn bak i min 2000 e38 730d, bake har jeg disse kablene

mjk9czqds1dft7ah3e6m.jpg

Hva er den lille pluggen (og den som mangler) ved siden av den store?

ugg172twjtv56rhiig5h.jpg

Bak på forsterkeren, hva er den kabelen som "mangler" bak der (er bare en stk tilkoblet)

qaxo16mxls2vk1lnqhia.jpg

Har en cd veksler som jeg ikke vet om virker, mangler den kabelen som skal inn i den største pluggen...ser at det er tapet inn en phonokabel på ei ledning bake i bilen (lyd ut)...er det lyd ut/inn som normalt går på den pluggen?

xg32uad9mc938qdbj2th.jpg

Ser i forumet at jeg trenger ADAPTER CABLE 7 607 622 017 001 for å koble til forsterkeren...skal denne videre kobles til den originale forsterkeren??...eller skal originalforsterkeren fjernes helt? Eller er det en annen adapterkabel jeg trenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adapteren du har kjøpt skal kobles til på selve spilleren. Er du sikker på at du har ekstern forsterker? Den lille firkanta pluggen nede som står på spilleren som er tom skal etter det jeg husker fra min være tilkobling på cd-veksler og aux.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bak på headuniten (skjermen fremme i bilen) er det ikke en slik tilkobling, kun to kontakter (samme som er bak på navigasjons-cdromen), tror den enheten som er på bildet(den med den store pluggen) er en kombinert radio og forsterker...er den eneste enhten som jeg finner som har en slik stor plugg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal det ikke følge med et ledningsnett med forsterkeren ?

Det er radioforsterker den på første bilde, den gir høyvolt signal til forsterkeren. Det skal være en "hoe og hann" av den store kontakten, og kontakter inn på Blaupunkten. Har ikke koblet slik forsterker noen gang, men med ledningsnettet som skal følge med, er det plug and play!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er på bildet da er selve hovedenheten, altså radio og forsterker mens det du har fremme er bare "skjerm". I og med at de blaupunktene er lagetfor å være plug nplay så kobler du den adapteren direkte inn i hovedenheten bak, ene kabelsettet skal inn på blaupunkten, andre delen skal inn på en del av det eksisterende ledningsnettet som var inn på hovedenheten, og så skal du egentlig ha et kabelsett til som er ut fra blaupunkt forsterkeren og inn på det orginale ledningsnettet til ut til høyttalerene.

Hvis du ser på den pluggen som gikk inn på hovedenheten og følger den inn mot bilen så er det nok flere kontakter som kommer fra andre steder og blir samlet inn i den ene store.

Blaupunktforsterkeren er laget med tanke på at den skal klare å bruke høynivå som signalkilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...