BMW_320_e30 Skrevet September 16, 2013 Skrevet September 16, 2013 skal få bilen godkjent med senkesett og trenger tips! har lyst til å kjøpe coilovers å sette på men er usikker om en del ting ang det. som f.eks. hvilke merker er bra men samtidig rimelig (altså, hva får du mest for pengene av å kjøpe)? finns det noen som kommer med spindelen fast i demperen? finns det noen med justering av camber i topplagret? hvist noen kan svare meg helt sikkert på noe av dette blir jeg veldig gla! legger med bilde av bilen just 4 fun ^^,
Jørgen Lie Skrevet September 17, 2013 Skrevet September 17, 2013 Jom/TA Technix er justerbart som kan monteres uten å bytte fjærbein. Men, du må ha 51mm fjærbein foran for at det skal passe. Følger ikke med camberjustering, men det kan kjøpes i ettertid. Det er billige varianter=man får det man betaler for. Ligger vel på rundt 3-4000kr. Skal man kjøpe noe som er skikkelig, så er KW og HR det man kan/bør velger. Koster 11-14.000kr, og man må levere inn et sett med 51m fjærbein i retur (f.eks gjennom KOED). Det må man gjøre for den enkle grunn at disse bygge rom orginale fjærbein til coilovers, ergo, skal de lage til deg, må de ha et fjærbeinsett og bygge på. De leveres ikke med spindel osv, men om man velger å kjøpe denne typen er det vel like greit å kjøpe to nye hjullager og evt nye bremseskjold i tillegg, så er alt på stell. KOED selger hjullager til rundt 4-500kr pr stykk om jeg ikke husker feil. Alle de nevnte har tüv (usikker på om TA Technix har, men JOM har i alle fall). De to sistnevnte kan man justere MYE lavere foran enn JOM. Kan også leveres med hardhetsjustering, noe som er greit om man skal skikkelig lavt, og det er en fordel at det er stivt slik at man ikke subber i skjermer osv. GSP (GS Performance) har også, samt K-sport. De leveres som sveisekit, altså du må ta vekk det som demper sitter i orginalt på fjærbeinet og sveise på de nye coilovers`ene. Disse har ikke tuv, men leveres vel med camberjustering.
BMW_320_e30 Skrevet September 17, 2013 Forfatter Skrevet September 17, 2013 Jom/TA Technix er justerbart som kan monteres uten å bytte fjærbein. Men, du må ha 51mm fjærbein foran for at det skal passe. Følger ikke med camberjustering, men det kan kjøpes i ettertid. Det er billige varianter=man får det man betaler for. Ligger vel på rundt 3-4000kr. Skal man kjøpe noe som er skikkelig, så er KW og HR det man kan/bør velger. Koster 11-14.000kr, og man må levere inn et sett med 51m fjærbein i retur (f.eks gjennom KOED). Det må man gjøre for den enkle grunn at disse bygge rom orginale fjærbein til coilovers, ergo, skal de lage til deg, må de ha et fjærbeinsett og bygge på. De leveres ikke med spindel osv, men om man velger å kjøpe denne typen er det vel like greit å kjøpe to nye hjullager og evt nye bremseskjold i tillegg, så er alt på stell. KOED selger hjullager til rundt 4-500kr pr stykk om jeg ikke husker feil. Alle de nevnte har tüv (usikker på om TA Technix har, men JOM har i alle fall). De to sistnevnte kan man justere MYE lavere foran enn JOM. Kan også leveres med hardhetsjustering, noe som er greit om man skal skikkelig lavt, og det er en fordel at det er stivt slik at man ikke subber i skjermer osv. GSP (GS Performance) har også, samt K-sport. De leveres som sveisekit, altså du må ta vekk det som demper sitter i orginalt på fjærbeinet og sveise på de nye coilovers`ene. Disse har ikke tuv, men leveres vel med camberjustering. Er det innvendig diameter på fjærbenet som skall være 51mm? Hva er originalt? (Har en 89 mod original 320) Så det finnes ikke noen som man får bestillt MED spindel og alt ferdig montert på?
E30-328 Skrevet September 17, 2013 Skrevet September 17, 2013 Utvendig diameter. 320 ble levert med 45mm (noen spesielle varianter med 51mm)
Jørgen Lie Skrevet September 17, 2013 Skrevet September 17, 2013 Utvendig har jeg målt i alle fall.. Om du har en 320 så har du 45mm fjærbein. Nei, ingen som er ferdig med spindler og alt..
BMW_320_e30 Skrevet September 19, 2013 Forfatter Skrevet September 19, 2013 Utvendig har jeg målt i alle fall.. Om du har en 320 så har du 45mm fjærbein. Nei, ingen som er ferdig med spindler og alt.. Årka kje så masse styr.. Har bestillt mæ vanlig senkesett Men tusn takk førr hjælpa!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå