donkalin Skrevet September 16, 2013 Skrevet September 16, 2013 Lurer litt på kompressor kit, men vet ikke om jeg vil gå så drastisk til verks.. Noen som har noen andre ideer? Har titta på letta svingningsdemper og underdrive pulley kit fra GS, men om det er hvert 5000kr vet jeg ikke.. Kan ikke tenke meg at det blir store effektøkningen! M3 kammer og m52b25 innsug var vist bare tull, og flytta kurven oppover i registeret..
TurboLag Skrevet September 16, 2013 Skrevet September 16, 2013 http://www.hiop-racetec.com/index.php?s ... ne=visible Det eneste som virkelig funker om du ikke skal ha pustehjelp eller annen motor
Krika Skrevet September 16, 2013 Skrevet September 16, 2013 http://www.hiop-racetec.com/index.php?section=strokers&visibilityEngine=visibleDet eneste som virkelig funker om du ikke skal ha pustehjelp eller annen motor Har du noen erfaring med kit derfra?
donkalin Skrevet September 17, 2013 Forfatter Skrevet September 17, 2013 http://www.hiop-racetec.com/index.php?section=strokers&visibilityEngine=visibleDet eneste som virkelig funker om du ikke skal ha pustehjelp eller annen motor Har du handla der før? sto ikke en eneste pris på noen ting..
TurboLag Skrevet September 18, 2013 Skrevet September 18, 2013 Jeg har ikke handla der før, men vil tippe et sånt kit ligger på ca samme pris som kompressorgreier fra ESS. Personlig sikler jeg på å bygge av største greiene derfra, 3.4L M52 om/når min en gang sier takk for seg
evi Skrevet September 18, 2013 Skrevet September 18, 2013 Bedre å kjøpe seg ny bil enn å bruke 50 lapper på en 2.8 motor.
Mysemannen Skrevet September 18, 2013 Skrevet September 18, 2013 Bedre å kjøpe seg ny bil enn å bruke 50 lapper på en 2.8 motor. Det blir tatt opp hele veien, men dette er i det minste relativt fornuftig. Du burde absolutt vurdere en 750 eller 740 istedet, dreiemoment og lydbilde som en aldri blir lei av =P
TurboLag Skrevet September 18, 2013 Skrevet September 18, 2013 Nå er det faktisk ikke en 2.8-motor lengre om man stroker osv, men opp mot 3.4L. Og enkelte av oss vil faktisk heller ha en I6 enn V8 av forskjellige grunner som ikke andre trenger henge seg opp i. Dessuten, 300-ish hk (alpina henta 305 på disse oppsettene med grenrør bolta på m52b28 eksos) er faktisk mer enn hva du har i 740 uansett... Ingen av oss vet heller om tilstanden på resten av bilen hans. Kan fort være en bil han ellers vil ta vare på, bare ønsker litt mer guff fra motor
Mysemannen Skrevet September 18, 2013 Skrevet September 18, 2013 Nå er det faktisk ikke en 2.8-motor lengre om man stroker osv, men opp mot 3.4L. Og enkelte av oss vil faktisk heller ha en I6 enn V8 av forskjellige grunner som ikke andre trenger henge seg opp i. Dessuten, 300-ish hk (alpina henta 305 på disse oppsettene med grenrør bolta på m52b28 eksos) er faktisk mer enn hva du har i 740 uansett...Ingen av oss vet heller om tilstanden på resten av bilen hans. Kan fort være en bil han ellers vil ta vare på, bare ønsker litt mer guff fra motor Enig i mye her, og har selv stroka m52 med mange goodies i en E39, og er veldig fornøyd med den, men når prisnivået på I6 og V8 E38 ikke er mange sjokoladene fra hverandre, og med tanke på pengene en må legge ned i å få I6en opp på Alpina nivå (penger man også kan pimpe V8en med) hadde ihvertfall jeg sterkt vurdert å tatt utgangspunkt i en motor som har mye mer dreiemoment potensiale i en så stor bil, Dette er selvfølgelig bare hypotetisk raljering da valget 100% faller på mannen som sitter med valget, men kjekt å diskutere litt =P
donkalin Skrevet September 18, 2013 Forfatter Skrevet September 18, 2013 Skjønner hva dere mener, men har akkurat pusset opp(ikke helt ferdig enda) bilen for utallige tusen kroner, og den er antageligvis en av norges fineste! samt at jeg har kjøpt akkurat den pga det utstyre som er i den..
TurboLag Skrevet September 18, 2013 Skrevet September 18, 2013 Da hadde valget mitt vært lett. Jeg hadde kontakta HRT, hørt om prisen på delene, og bygd opp en 3.4L m52 Med grenrør og m50b25 innsug bør du få plenty med både moment og effekt
evi Skrevet September 18, 2013 Skrevet September 18, 2013 Bedre samt billigere å bytte motor. Koster sikkert sinnsyke mengder for det TurboLag viser til.
donkalin Skrevet September 18, 2013 Forfatter Skrevet September 18, 2013 Fare for at jeg gjør det etterhvert! Først nå skal jeg få satt isammen bilen etter lakk og bruke den litt.. Har savna den fælt under oppussinga.. kanskje jeg skal lage norges eneste 734 med litt over 300hk.
donkalin Skrevet September 18, 2013 Forfatter Skrevet September 18, 2013 Bedre samt billigere å bytte motor. Koster sikkert sinnsyke mengder for det TurboLag viser til. Vil ikke ha noen annen motor, har kjøpt sekser fordi jeg vil ha sekser!
adne95 Skrevet September 18, 2013 Skrevet September 18, 2013 bytt innsug! jeg sjekka det der når jeg hadde 523i, kom over en plass det ble påstått at du kunne hente opp mot 220hk med m50b25 innsug og større spjeldhus på m52b28! mener du må kjøpe ei adapterplate te spjeldhuset, jeg er usikker. den fåes i så fall fra turner motorsport kombiner det med grenrør(+fjerning av katalysator) og mapping som passer detta så burde du hente en god del effekt! men, det er ett stort men her.. du ender opp med å flytte alt oppover i registeret, mange påstår at du mister mye moment i mellomregisteret, og det er jo absolutt ikke gunstig på en stor og tung 7-serie.. det er en ting å gjøre det i en 328i, men ville heller vurdert kompressorkit var jeg deg men det er jo opp te deg såklart!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå