Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trådstarter visste ikke om han ville gå så drastisk til verks som kompressorkit og du tror da stroking er beste løsningen for han? Nå vet jeg ikke noe om trådstarters bil- eller motrkunnskaper, men det er veldig mye jobb. Bytte blokk, veiv, råder, alt av lagre og pakninger og alt er nøye.

Da er det mindre jobb å bytte motor til f.eks. S50, S54, eller S38. Dette er originale BMW motorer på over 300hk, og alle tre er rekkeseksere..

Sugetrim er bra for spesielt interesserte, men man må bruke mye penger på en relativt liten hk økning. Jeg nekter å tro at man får like mye hester i en stroker m52 som i en M/// motor.

Er over 340hk ønsket må trykkluft til :)

Klarer du ikke argumentere for deg så er det bare å peise på med flere bilder :lol:

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

hva som er drastisk med det kompressor? er jo bare å skru dritten fast, montere dyser og reimer, tut og kjør :P

går an å få kjøpt ferdig stroka motorer, eller få noen til å lage, så kunnskap er vel egentlig ikke tema.

s50 og s54 krever en del andre ting, elnett med div drit, ny girkasse osv, men gode motorer.

s38 er gammal "dritt" som ikke hører hjemme i en nyere bil (ikke skyt meg :D )

stroker m52, gir 276 ifølge HIOP om eg ikke tar feil? og er da allerede under M motorene.

tommel opp for bilder og tråd :D

Skrevet
Lurer litt på kompressor kit, men vet ikke om jeg vil gå så drastisk til verks..

Noen som har noen andre ideer?

Har titta på letta svingningsdemper og underdrive pulley kit fra GS, men om det er hvert 5000kr vet jeg ikke..

Kan ikke tenke meg at det blir store effektøkningen!

M3 kammer og m52b25 innsug var vist bare tull, og flytta kurven oppover i registeret..

S38 er ikke akkurat så mye eldre enn S50, men det er ikke hva tråden her handler om.

Skrevet

Hehe, denne tråden blir bare dummere og dummere.. Jeg har kunnskaper nok,er bilmekanikker, tekniskleder og oppretter og har jobba fem år på et motorverksted som bygger racemotorer. Jeg lurte på hva som finnes til min motor og hvor jeg kan kjøpe det.. Alt annet får jeg til helt uten hjelp.. Jeg skal ikke bytte bil, motortype eller lednnett.. Jeg skal ha noe som passer på min motor, evt noe jeg kan bygge på en lik motor og putte nedi.. Hvis det krever støøre mod av motorstyring enn chip og dyser så skal jeg ikke ha det! Men nå har jeg fått info om hvor man kan få tak i ting og litt om hva som finnes.. Så får vi se hva det evt blir til ettervært.. Takk for alle svar som har hjulpet meg med og finne deler og priser!!

Skrevet

Ut med gamle, samt ledningsnett og alt annet knyttet til motor.

Det letteste er selvfølgelig å ta en motor fra samme karosseri, da alt er bolt on. Finner man et huggeri med en delebil, evt. kjøper en billig en selv fra Sverige f.eks. kan man bare plukke over hva man trenger.

Selvfølgelig gjør du som du vil donkalin, men det er greit å tenke gjennom mulighetene før man bruker så mye penger på et kit er hva jeg har prøvd å få frem her da.

Alt annet enn kompressorkits er mye jobb av det her.

Skrevet

så det er vanskeligere enn å ta ut original motor, ta av topp og bunnpanne, bytte veiv/råder/stempler (i værste fall sende blokk til borring for siste cc), sette sammen og sette inn samme motor? ;) Ser poenget ditt takZa, men dette var ikke et alternativ for trådstarter :)

Skrevet

Bruk også innsuget fra M50, sammen med spjeldet fra M50.

M50 innsuget alene er har 40% bedre flow enn M52 innsuget. Spjeldet hjelper også bittelitt.

http://www.bmw-m.net/techdata/m50vsm52.htm

På en standard 2.8 så mister du bittelitt moment i mellomregisteret, noe som kansje ikke er så fordelaktig på en 7 serie, men om du stroker den opp til 3liter så vil du hente inn det igjen pluss at du får mye mer i toppen.

Skrevet
Bruk også innsuget fra M50, sammen med spjeldet fra M50.

M50 innsuget alene er har 40% bedre flow enn M52 innsuget. Spjeldet hjelper også bittelitt.

http://www.bmw-m.net/techdata/m50vsm52.htm

På en standard 2.8 så mister du bittelitt moment i mellomregisteret, noe som kansje ikke er så fordelaktig på en 7 serie, men om du stroker den opp til 3liter så vil du hente inn det igjen pluss at du får mye mer i toppen.

Hus på at motoren som står i bilen er en M52tüB28.(dobbel vanos) Der går det ikke å bruke M50 innsug. på M52B28 (singel vanos) kan man bruke M50 innsug.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...