Beivakongen Skrevet September 19, 2013 Share Skrevet September 19, 2013 Har liggende en motorvarmer for å koble på kjølevannet som jeg tengte å montere før vinteren. Den både varmer og sirkularer på vannet i motoren. Så den skal altså monteres på kjølevannsløyfa et sted. Men hvor på kjølesløyfa på m60 motoren er det best og montere den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beivakongen Skrevet September 20, 2013 Forfatter Share Skrevet September 20, 2013 Ingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet September 20, 2013 Share Skrevet September 20, 2013 Et alltid godt tips her, - har du sett på Defa sine hjemmesider, der skal det være rimelig bra illustrert. http://www.defa.com/no/automotive/warmu ... ne_heater/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beivakongen Skrevet September 20, 2013 Forfatter Share Skrevet September 20, 2013 Et alltid godt tips her, - har du sett på Defa sine hjemmesider, der skal det være rimelig bra illustrert.http://www.defa.com/no/automotive/warmu ... ne_heater/ Defa har bare blokkvarmer så det blir ikke det samme Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet September 21, 2013 Share Skrevet September 21, 2013 Nå kjenner jeg ikke til hvilken motor som sitter i 740, men har du aluminiumsblokk så kan du ikke ha blokkvarmer. Et godt alternativ er slangevarmer, det har defa mange modeller av. Hele 400 og 700 serien er slangevarmere av ymse utseende og effekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beivakongen Skrevet September 21, 2013 Forfatter Share Skrevet September 21, 2013 Ja som jeg skriver i første post er det en såkalt slangevarmer jeg har,men ikke defa sin. Så det jeg lurer på er om den skal monteres på slangene inn eller ut av motor,før eller etter termostat? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmaxi Skrevet September 21, 2013 Share Skrevet September 21, 2013 Du finner monterings anvisningen for orginale webasto bensinvarmer flere steder på nettet/google. Er vel lurest og gå inn på slangene samme stedet som de gjør. Mulig du klarer og se det på etk også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet September 22, 2013 Share Skrevet September 22, 2013 Ja som jeg skriver i første post er det en såkalt slangevarmer jeg har,men ikke defa sin. Så det jeg lurer på er om den skal monteres på slangene inn eller ut av motor,før eller etter termostat? OK, så ikke det, beklager... En slangevarmer skal monteres så lavft som mulig, dvs i slangen fra bunnen av radiatoren til inntaket i bunnen av motoren. Når det er sagt så er det kommet en del slangevarmere med egen sirkulasjonspumpe, disse har en mer fleksibel montering. Anbefaler at du velger det ut en varmer og følger dens monteringsanvisning. Alt dette finner du på nettet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå