yosc Skrevet September 24, 2013 Skrevet September 24, 2013 Hei! Holder på å kjøpe min første bmw En fin 318 is med full mtech og riktige fargekombinasjoner. Bilen er veldig fin men har stygg rust i høyre hjulbue bak. Det er noe som det må gjøres noe med med en gang da det er såpass mye. Noen som vet hvor vanskelig dette er? Jeg har en grei kompis som kan hjelpe meg (biloppretter) men også han ble usikker da han så hvor mye det faktisk var. Selger mente på at man måtte kutte ut hjulbuen og sveise på plass ny, noe som virker riktig da det ikke lar seg fikse med sparkel i hvert fall. Hvor mye koster dette i Danmark (evt tyskland eller polen)? Takk for hjelp
Lillert Skrevet September 24, 2013 Skrevet September 24, 2013 Få tak i sveiseapparat og vinkelkutter og gjyv løs, er ikke så vanskelig. Hvis ikke du gjør ordentelig arbeid så vil det bare ruste igjen, og det er lett å skjule rust.. Jeg stoler aldri på noen andre enn meg selv når det kommer til rusrsveising. Noe som faktisk nesten alltid stemmer er at det er 3x så mye rust enn det det ser ut som. Har byttet kanaler på min E34, og masse i gulvet. Som sagt, får du ikle vekk alt kommer det tilbake. Å slipe vekk rust fungerer også veldig dårlig, må bruke harv eller pikker, noe som er dyrt verktøy, derfor er det best bare å kutte ut og putte inn nytt. Vær Veldig nøye med kutting, kjedelig å kutte ut for mye. En tommelregel er at det skal ikke være større mellomrom en tykkelsen på sveisetråden du bruker mellom platene du skal sveise sammen.
Brian Skrevet September 24, 2013 Skrevet September 24, 2013 Brukte selv en dremel med skikkelig kappblad evt egnet platekutter på trykkluft da jeg bytta mine bak. Det viktigste er å være litt nøye, så blir det fint etterpå. Løs hjulbue får du kjøpt billig hos koed f. eks. Har selv sveisa begge hjulbuene på e36'n, og det er som regel mer rust enn det ser ut til. Du må også regne med å bytte deler av hjulkassa, da det ruster i falsen mellom ytter og innerbuen. Ta et godt tak under buen og kjenn etter om det svikter og knaser, da er det bare å kappe ut alt og sveise inn nytt, alt annet har kun utsettende virkning. Har du bilde er det lettere å bedømme hvor ille det er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå