Hangmanibal Skrevet September 27, 2013 Share Skrevet September 27, 2013 Hei BMW 520i 1995 E34 sedan Har Rockford Fosgate forsterker og sub i bagasjerommet. Anlegget har ikke hatt et snev av dynamostøy før!: For noen dager siden knakk den røde og svarte koblingen, ledningen som går fra cd spilleren til forsterkeren (høyre) og (Venstre). Jeg kuttet da lednigen og kjøpte to nye koblinger som jeg kunne putte inn i forsterkeren. Det er fire små ledninger til sammen. Det var veldig liten plass og mørkt der jeg jobbet! Så jeg koblet strøm ledningene inn der suben skal kobles og sub ledningene på strøm tilkoblingene (B+) & (GND) Dette gjorde at det smalt litt! Og begge sikringene på forsterkeren røk. Nå har jeg koblet alt riktig, suben funker men det er en forfeeerdlig dynamostøy!! Er forsterkeren ødelagt? Jodingskabelen er koblet til batteriet, så det skal være greit. Hovedsikringen på pluss ledningen er ikke røket. Og dynamostøyen kommer ikke av at ledningene ligger for tett! Jeg er veldig lite erfaren med anlegg og kan ingen navn på koblinger og ledninger! Håper dere forstår litt av det jeg har skrevet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet September 27, 2013 Share Skrevet September 27, 2013 Jeg ville prøvd med en annen spiller. Se om det blir borte da. Høres ut som du har brent jordinga på signalutgangen på spilleren. Ha ALLTID batteriet koblet av før man tukler med strøm, ellers kan hele bilen brenne opp neste gang du driver på. Skriver dette på denne måten så andre som leser skal skjønne alvoret. Håper du får orden på lyden igjen, for dynamostøy er grusomt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mege34 Skrevet Mai 31, 2014 Share Skrevet Mai 31, 2014 Kan utgangen på en forsterker bli svidd på samme måten? Har fått dynamostøy no men det forsvinner når jeg kobler fra signalkabelen som går fra den ene forsterkeren til den andre? Sent fra min T18+ via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hangmanibal Skrevet Juni 19, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 19, 2014 Tror det var spilleren hos meg, men ofte man må bytte ut hele signalkabelen også desverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå