magzor Skrevet September 30, 2013 Skrevet September 30, 2013 Hei, har en e39 528i med mest sannsynling røken topp... Først var det et par overkok, fikk bilen trykktestet og det var ikke trykk men bilen dannet trykk under kjøring. Radiator, vannpumpe og termostat er byttet, og etter jeg fikk det testet har jeg hatt temperatur forandringer, rett og slett at den har bare hoppet ned, og plutselig steget på midten, hoppet ned igjen osv, men aldri opp. Nå i ettertid har den startet å gå opp (sikkert på grunn av at jeg ikke fikk etterfylt og luftet) men idag igjen fikk jeg overkok (stoppet såklart med en gang tempen steg) og kjøleveska var KALD... hva i h? Noen som vet hvorfor den danner trykk under kjøring og mest av alt koker kald veske opp? Jeg har luftet flere ganger ved å åpne luftskruen, sette tenninga og lufteanlegge på full varme og guffe, og etterfylle til det propper opp, men det skjer lite med lufta.. Også et lite problem; har byttet bakre panservaier da den var røket, og nå dagen etter merker jeg at jeg trekker ikke bare i vaieren, nemelig hele ledningen.. Kan det være et stykke i enden på de to åpningene som er gåen, ser også at ledningen er dratt litt av vaieren, så jeg skal prøve å skru opp å kartlegge dette.. Takk!
LK Skrevet Oktober 1, 2013 Skrevet Oktober 1, 2013 Du har mest sannsynligvis fortsatt luft i systemet,som igjen gjør at du ikke får sirkulasjon på kjøleveska. Da blir varmt i motoren,mens resten av kjøleveska er kald. Hvis du søker her på forumet kommer det opp haugevis av tråder om nettopp dette. Hvis du skrur av den øvre slangen på radiator og fyller opp her med kjøleveske før du begynner med luftingen går det mye kjappere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå