Gå til innhold

Airbag Bmw E61/SKADE


bmwt
 Share

Anbefalte innlegg

etter en tur i grøften er denne bilen på vei til å bli fikset igjen.

i uhellet slo airbag på ratt og høyre takairbag seg ut.

har nå skiftet dette,men da er spørsmålet...er det bare å koble på strøm å lese av feilkode for så å evt slette eller må det skiftes mer?

snakket med eknisk support på gs,der sa dem at det var bare å få på strøm å lese av og prøve å slette feilkoder.

så snakker jeg med jæger bmw,der får jeg til svar at mrs styreenhet må skiftes og kodes også...hva er mrs styreenhet?? og hvorfor må den skiftes??

regner med airbager ikke vil utløses av å koble på igjen strøm.

også var det denne sikkerhetsbatteriklemmen,må denne skiftes? litt mye spørsmål her nå,men vil forsikre meg om ting for å unngå å gå på en blemme som å blåse de nye relativt dyre airbagene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MRS = Multiple resistant system. Som igjen betyr at MRS styreenhet er det er styreenheten for airbag/beltestrammere osv... 

 

Har ikke konkret erfaring med E60, men sånn generelt så er det forskjellig fra skade til skade hva som ryker.
Noen ganger går styreenhet andre ganger ikke. Noen ganger brenner man deler av ledningsnett, slepering til ratt osv. 

 

Er bare å koble på og lese av feilkoder..

 

Hvis batteriklammen har løst seg ut må den byttes, da ligger det også feilkode på den.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...