Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en -97mod E39 520i sedan med navi og kasettspiller også ligger det en cd-veksler i bagasjerommet. Radioen er helt død, men navien funker!

Har funnet noen ledninger baki reservehjulsbrønnen som er koblet til den boksen som står nærmest venstre baklykt.(hva er det? har sett andre e39 sedaner ikke har den boksen der) 

Disse har gått til en sub som nå er fjernet.

Ledningene lå med koblingene nedi en vanndam i reservehjulsbrønnen, så jeg regner med NOE er ødelagt men HVA? Jeg har sjekket alle sikringene, alle er hele.(hanskerom og over batteriet bak 43,56,58) Det er lys i knappene på radioen, men ingen respons når man trykker på hva som helst av knapper. Har prøvd med cd i cd-veksleren også, men fortsatt ingen lyd.

Skrevet

jeg hadde samme problemet på bilen min
er sikkringa på radio modulen som har gått
skruden ut å koble fra stor kontakt bytt sikringa som sitter under der da virker den igjen
funker ikke radion etter det så må du bytte radio modul

er den boksen som sitter rett bak venstre baklykt
den er litt knot å få ut for ledningen til kontakten på den er stiv og kort

Skrevet

Er det den bak cd-veksleren til venstre som er radiomodulen? Det er på kontakten til den som det har gått ledninger ut til sub, som har ligget med kontakter i en vanndam. post-40307-0-99189900-1381064608_thumb.j

Skrevet

og når den ryker så spiller radioen ikke cd fra cd-veksleren heller?

radio eller cd virker ikke om den er gåen

er mulig at det bare er sikkringen på den som har gått var det som var feil på bilen min

Skrevet

radio eller cd virker ikke om den er gåen

er mulig at det bare er sikkringen på den som har gått var det som var feil på bilen min

har byttet sikringen, faktisk alle sikringene i forbindelse med radio, ingen forskjell.. Får prøve å bytte modulen, hva er ok pris for slikt brukt?
Skrevet

ligger mange på koed
vil anbefale når du først bytter så kan du oppgradere fra bm24 modul(den du har) til bm54 modulen den skal vist være noe bedre men er litt dyrere
tror den er plug n play på alle e39 mulg du kanskje må ha et adapter har ikke sjekka så mye om det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...