BMW E12 M535i Skrevet Oktober 1, 2013 Skrevet Oktober 1, 2013 Da er tiden for å selge en av mine BMW'er. Er med tungt hjerte jeg annonserer den egentlig. Legger den ut her også da jeg håper det kanskje er noen her som vil gi den et godt hjem. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44332897 Dette er en E46 325i sedan som jeg har hatt i eie siden 2007. Bilen har orginal M-tech pakke utvendig og innvendig, samt M-tech understell levert fra fabrikk.Det er brukt mye penger og tid og omsorg for å ta vare på denne bilen slik seg hør og bør for petimetere som meg. Denne bilen er STRØKEN. Interiør er uten riper og defekter og ser ut som nytt. Eksteriør er like strøkent med minimalt av stensprut. Bilsalongen i Skien kjenner eieren godt og om du spør dem om denne bilen kan både verkstedet og delelageret der bekrefte at denne bilen er MEGET godt passet på av den noe over gjennomsnittet nøye eieren Etter at jeg fikk bilen i eie I 2007 er service utført hvert år ved merkeverksted. Det er full service historikk på bilen. Klima-anlegg rens er utført senest i 2013. Det er også byttet diverse på bilen av kosmetiske årsaker (og fordi eieren ville ha det "just perfect"), og IKKE fordi det var utslitt og trengte og byttes.- Alle ruter og optikk byttet i 2008.- Trekkene til sports-setene foran byttet i 2008.- Multifunksjonsratt byttet i 2008.- Speedometer cluster byttet i 2009- Girkasse og clutch byttet i 2009.- Komplett Supersprint rustfri eksos (grenrør, racing-kat, midtre og bakre potte) byttet i 2009.- Kontrollenhet til klimaanlegg byttet i 2010 (et par pixler som ikke virket i display)- Bilstein Høydejusterbart og rustfritt B14 understell byttet i 2012. (godkjent i vognkort)- Alle dører, samt panser og bakluke er byttet på BMW sin garanti. Panser og bakluke byttet senest i 2012.- Utvendige speil byttet begge sider i 2012 (var korrosjon på innsiden av glasset i speilene)- Alle skiver og klosser foran og bak byttet i 2012- Callipere, hjullager og bremseskjold bak byttet i 2012.- Beyern Multi 9,5x18 med 225/40 Continental Sport Contact rundt om (bred kant foran også - ref bilder) er fra 2012.- Orginale 17" M-tech dobbelteke lettmetall felger med Continental piggfrie dekk byttet i 2011.- Xenon pærene samt silver vision pærer rundt om er byttet i 2013.- Pioneer PRS høyttalere montert inn som erstatning for orginale høyttalere.- Pioneer GM-6300F 4 kanals forsterker montert inn for å drive høyttalere foran og bak.- Pioneer GM-7300M 2 kanals forsterker kan medfølge for fremtidig installasjon av Sub-woofer (ny i eske)- Skikkelige høyttalerkabler er trukket på nytt samt at Stinger signalkabler er benyttet hele veien.- Alle ruter og optikk byttet I 2008.I tillegg til disse hovedtingene er andre småting som dørterskler, fothviler, deksler og nøkler osv. byttet av samme grunn - jeg ville ha det perfekt Det er som sagt benyttet betydelige beløp for at bilen skal fremstå i den stand den er i dag. Alle kvitteringer kan fremlegges. Det er en selvfølge at denne bilen er jevnlig vasket for hånd, samt polert og vokset regelmessig.Bilen er fantastisk god å kjøre. Med seks sylindre og Supersprint rustfri eksos hele veien gir bilen et herlig snerr når man drar på.Supersprint sin Dynochart for komplett eksosbytte på denne bilen slik jeg har gjort, sier at man skal få en ytelsesøkning fra 192 Hk / 245 Nm til 212 Hk /263 Nm.Bilen befinner seg i Skien.
Sturmtiger Skrevet Oktober 1, 2013 Skrevet Oktober 1, 2013 Ikke for å være en dekk sparker da, men...betaler jeg 15000kr mer, så får jeg en E46 M3, ferdig regget på norske skilter.
BMW E12 M535i Skrevet Oktober 2, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2013 Den diskusjonene skal jeg ikke begi meg veldig ut på, men jeg ganske sikker på at det da dreier seg om en ombygd bil, og med langt høyere km-stand. Ombygde biler er på langt nær like attraktivt som orginale biler, og derfor kan man få disse ganske billig. Men der er smaken som baken. I skrivende stund kan ikke jeg si at jeg finner en eneste orginal E46 M3 som er til salgs for noe i nærheten av den prisen du snakker om, langt mindre noe som er like strøkent. EDIT: Jeg ser hvilken bil du sikter til nå, og den er IKKE sammenlignbar i det HELE tatt... Du glemte å nevne at bilen du siktet til var full av rust... sånn... tja OVERALT i grunn Det jeg KAN garantere, er at en slik bil - til den prisen du sier, ikke vil være i NÆRHETEN av like strøken hverken innvendig eller utvendig, med like godt vedlikehold som min bil. Jeg lar bildene tale for seg.
BMW E12 M535i Skrevet Oktober 7, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2013 Da var godbilen solgt. Siste kjøretur for å overlevere den i morgen. Gud hvor jeg kommer til å savne den =/
Anbefalte innlegg