Gå til innhold

Kobling av AngelEyes, E46 coupe facelift


HiJack
 Share

Anbefalte innlegg

Har kjøpt og montert dette AE-settet: http://www.umnitza.com/predator-orion-v2-led-angel-eyes-0406-3series-coupe-p-1247.html

 

Fungerer godt, men har et problem med styrestrømkablene. Jeg har koblet av de org parklysene (som medførte at blinklysene på hver lykt begynte å lyse konstant, som en "nødpark", er det riktig?). Fikk dermed feilkode i dashbordet på lys. Trodde dette settet skulle unngå feilkode, HVIS jeg har koblet det riktig.

 

Det er to styrestrømkabler (trigger cables) i kablingen som fulgte med. Disse går inn på et rele. Hvis jeg kobler begge disse til på hver side på de org +-ledningene som går til parklysene, så blir releet stående og klikke konstant, men AE fungerer. Hvis jeg bare bruker den ene, så funker AE som det skal, men har fortsatt feilkode på lysa.

 

Noen som har montert dette settet og vet hvordan det skal være? Andre steder det skal hentes styrestrøm?  ECU?

 

Her er kabelsettet:

angeleyesv204.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på min e46 coupe facelift kjøpte jeg et annet sett og det fugerte utmerket, grunnen er garantert at det settet du har kjøpt har alt for lite motstand (ohm) og da registerer ikke bilen at det er satt inn noen parklyspære ( i ditt tilfelle angel eyes) så hovedsaklig så må du få loddet inn en motstand om dette er mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på min e46 coupe facelift kjøpte jeg et annet sett og det fugerte utmerket, grunnen er garantert at det settet du har kjøpt har alt for lite motstand (ohm) og da registerer ikke bilen at det er satt inn noen parklyspære ( i ditt tilfelle angel eyes) så hovedsaklig så må du få loddet inn en motstand om dette er mulig :)

Okei, trodde det var motstand i de hvite boksene jeg som kompanserte for dette, men det er tydligvis ikke det :iwant: 

 

Men koblet du triggerkablene på parklysa? Eller via ECUen som jeg ser mange gjør? Eller annet sted? Og bruker du begge triggerkablene?

 

Takk for svar :beer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet ut hvorfor det er to triggerkabler nå.. 1 kan du koble på f.eks kupelys, mens den andre på park eller tenning. Slik at når du låser opp bilen eller har opp døra så tennes AE og fader sakte ut :)

 

Men er fortsatt usikker på hvor den triggerkabelen for park eller tenning skal kobles. Har åpnet ECUen og sett, men fant ikke den rød/hvite ledninga med gule flekker som det var referert til i en guide jeg fant. 

Nå er det koblet på de gamle parklysa midlertidlig, er det greit å koble der? Får jo også feilkode på parklysa som sagt, og fikk vite av en kamerat at når han loddet inn motstand så ble den veldig varm og smeltet.

 

Noen som har tips til hvordan dette bør gjøres? :bounce:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet ut hvorfor det er to triggerkabler nå.. 1 kan du koble på f.eks kupelys, mens den andre på park eller tenning. Slik at når du låser opp bilen eller har opp døra så tennes AE og fader sakte ut :)

 

Men er fortsatt usikker på hvor den triggerkabelen for park eller tenning skal kobles. Har åpnet ECUen og sett, men fant ikke den rød/hvite ledninga med gule flekker som det var referert til i en guide jeg fant. 

Nå er det koblet på de gamle parklysa midlertidlig, er det greit å koble der? Får jo også feilkode på parklysa som sagt, og fikk vite av en kamerat at når han loddet inn motstand så ble den veldig varm og smeltet.

 

Noen som har tips til hvordan dette bør gjøres? :bounce:

 

Jeg har koblet opp ett tilsvarende sett på en E46 M3, der Koblet jeg til den ene på den rød/hvite ledninga med gule flekker og den andre på innteriør lys eller noe så den lyser når bilen låses opp og igjen...

 

Hvis jeg tar ut en av parklyspærene mine begynner blinklysa å lyse. Det du kan gjøre da er å kjøpe sånne her, som lager en motstand på den kretsen.. Bare koble de til istede for parklyspærene.. Grunnen til at du ikke får nok motstand er jo fordi du ikke har koblet de inn på de orginale kablene til parklyspærene som mange andre billige kitt gjør. Og fordi du mest sannsynelig har led angeleyes..

 

http://www.ekstralys.no/products/w5w-motstand-2-stk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...