Aleks Skrevet Oktober 7, 2013 Skrevet Oktober 7, 2013 Har fått tak i noen 3 delte ASA felger. De er 10x18 bak med et17. har prøve montert de på bilen uten dekk. foran ser det ut til å gå greit da de er 8,5x18 (husker ikke ET) ser slik ut. Ser at det bør valses. men noen som har formeninger om hvor mye og eventuelt hvilke dekk eg bør velge foran og bak? For eg tror dette kan bli skamfett til sommeren igjen.
Jørgen Lie Skrevet Oktober 7, 2013 Skrevet Oktober 7, 2013 Heftig dekkstrekk, riiiikelig med senk og bra negativ camber foran så har du en rå stil i mine øyne Valsing bør du kanskje finne ut av etter at du har fått på dekk, og fått den i bakken (LES:senket skikkelig). Ville kjørt 225.35 eller 215.40 bak. og 205.40 foran. Da får du brukbart dekkstrekk, men har plutselig "mye" mere plass og gå på med tanke på senk og modifisering av karosseri!
Aleks Skrevet Oktober 7, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2013 Eg har coilovers, så senkingen blir ikke noe problem. eg var bare litt skeptisk til at felgen sto så langt ute bak. selv når den står med press på (bilen er sluppet nedpå på bildet og felgen viler på en planke) har 215/35/18 dekk på de felgene eg har på bilen nå. så tenkte å prøve med de først og se om det går. så slipper eg å kjøpe nye dekk bare for å prøve men ja, tror det kan bli ganske kult
Jørgen Lie Skrevet Oktober 7, 2013 Skrevet Oktober 7, 2013 Tror (og håper) at bakfelgen kommer til å få mere negativ camber når du får på dekk og slipper den ned på bakken og ruller litt.. Men spørs om det blir nok til at den kommer sånn høvelig på plass og ikke stikker ut 4cm da Men ja, prøv med 215.35 på bakfelgene, så ser du jo om det går, evt hva som må gjøres, eller om det blir helt på trynet
Sindre Dahl Skrevet Oktober 8, 2013 Skrevet Oktober 8, 2013 Feeeeett! Om du sliter med å få for lite negativ camber bak så kjøper du bare et justerbart camber stag bak det blir rått!http://www.ebay.com/itm/Megan-Racing-Adjustable-Rear-Camber-Arms-Fit-BMW-3-Series-E46-00-05-/181193774875?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2a2ffd971b&vxp=mtr
vetu03 Skrevet Oktober 8, 2013 Skrevet Oktober 8, 2013 Det der kan bli rått:-) De pleier å få en del mer negativ camber etter de er senket å slept ned på bakken igjen. Så det der har jeg trua på Men er nok en liten sjangse for at du må valse litt:-)
Den9s Skrevet Oktober 8, 2013 Skrevet Oktober 8, 2013 Du må nok valse endel bak, kjører selv 10,5x18" et26 på e46 touring, å problemet ligger i festet til bakfangeren, har valset ca 1,5 cm ut, men må på med justerbare camberstag for å unngå sopinga håper jeg...
Aleks Skrevet Oktober 10, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2013 Felgene har eg fått billig føler eg. men de må pusses opp pga de har begynt å bli stygg i krommen? noen som kan gi noen enkle tips til framgangsmåter på å få dette hvertfall 98% igjen Eventuelt om noen vet om noen som har "krombad" store nok for felger her i landet? (helst i Bergen) Sånn ser de ut..
Jørgen Lie Skrevet Oktober 10, 2013 Skrevet Oktober 10, 2013 Skru de frahverandre, ta av ringene og bruk malingsfjerner fra Duxola og fjern all chrome`en. Så kan du starte med nedpussing, jobb deg ned i finhet på korn, og avslutt med våtsliping med f.eks 600, 800 og 1200, videre grovpoleing og finpolering ! En helvetes jobb, men det blir blankt
Aleks Skrevet Oktober 14, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2013 noen tips til hvilke maskin man bør bruke? holder det men en slik som billakkerere bruker til å pusse med? har fått pris på polering.. 1200.- pr felg. så lurer på om det er verdt det
Aleks Skrevet Januar 21, 2014 Forfatter Skrevet Januar 21, 2014 Update Felgringene er hos centrum fornikling i oslo for å få fjernet krommen blir for dyrt å kromme de på nytt (2500.- pr ring) så ringene kommer til å bli lakket sølvgrå eller kansje polert av meg. får se hvor mye tid eg vil legge i det. senteret blir lakkert i ELECTRIC ORANGE (orginal ford focus ST farge) håper og tror det kan bli kult bilder kommer når det er fedig
Aleks Skrevet Januar 26, 2014 Forfatter Skrevet Januar 26, 2014 Her har eg hvertfall begynt å pusse på felgene med div finhetsgrad som 120 - 240 - 400 - 800 våt og 1200 våt Er en del struktur igjen i felgene (ser ut som porer) Som eg ska prøve å få vekk, men får se hvor mye tid eg legger i det Ser det best når man sitter helt oppi felgene å jobber, går man 2 meter vekk ser det strøkent ut Her er kveldens arbeid i 6 varmegrader :-/ Alt er pusset for hånd, kun poleringen som er tatt med maskin (Nyter dere "felgsnurre løsningen?") Admin kan gjerne flytte denne til prosjekt om det ønskes
Aleks Skrevet Februar 9, 2014 Forfatter Skrevet Februar 9, 2014 Sånn ser de hvertfall ut nå ) Håper og tror at dette kan bli bra selv om fargekombinasjonen Kan bli kjempekrasj! Men eg har troen og går "all in"
low'n'slow Skrevet Februar 9, 2014 Skrevet Februar 9, 2014 Rått Er spendt på om fargekombinasjonen på bil og felg passer, men for håpe på det beste For seg selv var fargen på felgene feeet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå