vi3t Skrevet Oktober 10, 2013 Skrevet Oktober 10, 2013 Hei på dere alle lurte på om dere har opplevd ved start av en bil, så oppstår det rastle lyder? Det er snakk om en N45B16, og har gått 185k km. Har hørt at det var snakk om at reg-reimen kan bli slakk og det er lurt å bytte skruen for å stramme den opp igjen. Lyden oppstår når mann starter bilen, ved ignition, men ikke når den er i gang eller kjører. Tenkte å ta tak i det før det det er forsent å få stramt den takker for alle svar !
glue Skrevet Oktober 11, 2013 Skrevet Oktober 11, 2013 er vel kjededrift på disse? Kan være en ide å bytte fjæra til kjedestrammeren, dersom det er kjede på denne. Kan se ut som, fra deletegning, at fjæra di sitter i skruen. 116i du har?
vi3t Skrevet Oktober 11, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 11, 2013 yessir. 3-serie da, ikke 1-serien. kjedestrammeren jeg mente og ikke bokstavelig talt en skrue Da er det denne delen vi snakker om ?11 31 7 567 680 Chain Tensioner
glue Skrevet Oktober 11, 2013 Skrevet Oktober 11, 2013 Jeg har en fjær inni den bolten, del nr. 11 på denne tegningen http://gsbildeler.no/bilder/8883 kunne se ut som du har fjæra innebygd i bolten, det delenummeret du refererer til ja Når den fjæra blir slakk får man ofte litt raslelyd rett etter oppstart på kald motor. Men kan også komme fra vanos om du har det?
vi3t Skrevet Oktober 11, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 11, 2013 Det er vanos på N45 ja. Og fjæra er visstnok innebygd. Har byttet kjedestrammeren på en E46 med N46 motor, skal visst være den samme delen, men den fikset ikke hans rastle lyd(hans er konstant rastlelyd under 2500 rpm). Så den der tror jeg at det er noe galt med VANOS. Jeg hører rastlelyden bare ved oppstart på kald motor, så kan vel ha blitt slakk som du nevner der. Jeg ser at GS-Bildeler har 2 typer, OEM og FEBI, søkte litt på nettet, FEBI er vel bilstein, og bilstein har vel en god rykte på seg på demper/fjærer, så FEBI er vel også ett godt valg? eller bør jeg gå for OEM ?
glue Skrevet Oktober 11, 2013 Skrevet Oktober 11, 2013 på en så vesentlig del tror jeg nesten at jeg hadde gått for original på en såpass ny motor. Jeg kjøpte fra koed for en brøkdel av prisen, men så har jeg en 2l e36 som jeg går å "venter" på skal gå sund slik at jeg blir nødt til å bytte til 2.8 liter ^^
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå