Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei, for 2 dager siden fikk jeg meg en ganske så fin 525TDS som jeg er fornøyd med som bruksbil men er jo ikke noe rakett da...

Kjøpte meg turbo trykks måler men finner ikke ut av hvor jeg ska kobble den på da det ikke er noe vakum inn på innsuget og WG'n finner jeg rett og slett ikke...

Hva tåler de motorene her ? ser folk skriver max 1 bar og andre kjører 2 bar uten problem men jeg vil ligge på rundt 1 -  1.3 maks  

har også tenkt å prøve ut EvryMod

Skrevet

Turbotrykksmåler kobler du på vacumslangen som går fra under inssuget og bort i venstre framskjerm.

Sett på ett T-stykke der.

Er vel ikke noe fasit på hva de tåler, alt spørs bare på hvordan det har blitt behandlet tidligere servicer m.m

Min går fint på 1,4 fungerer helt greit det.

Ville heller ha satsa på no annet enn evrymod da det blir slitsomt i lengden. Har hatt det på min i 1 år nå og er drit lei :P

Skrevet

takk for svar :) min har fulgt alle service hos bmw fram til 265 og min har gått 267 nå hehe :P er rakrør og åpent filter pluss fjerna egr..Hvorfor er evrymod slitsom ? :)  Problemet er at jeg ikke vet åssen jeg får opp turbotrøkke uten at jeg finner WG'n 

Skrevet

takk for svar :) min har fulgt alle service hos bmw fram til 265 og min har gått 267 nå hehe :P er rakrør og åpent filter pluss fjerna egr..Hvorfor er evrymod slitsom ? :)  Problemet er at jeg ikke vet åssen jeg får opp turbotrøkke uten at jeg finner WG'n 

Med evrymod går tomgangen opp, min står på 1200-1300 på tomgang.

Kan også bli litt nykkete ved vanelig kjøring, da gass responsen blir veldig brå.

Sitter en bitteliten vakum stump på wastegate klokka til turboen, der kobla jeg på "boost controller".

Wastegate klokka og staget sitter jo på turboen. Husker ikke helt om staget skal stillest ut eller inn..

Monter turbotrykksmåler først iallefall før du begynner å justere :P

Skrevet

Stemmer godt det spankus sier :) Vist du legger deg under bilen og ser opp på turbo så skal du klare og komme til wastgate derifra :) Litt trangt men går ann

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...