Simbon Skrevet Oktober 15, 2013 Skrevet Oktober 15, 2013 Hei, har 2 saker jeg er bekymret for på min 328i e36.. Sak 1. Oppdaget her om dagen at bilen plutselig stoppet da jeg skulle rygge inn på ei parkering, jeg trodde først jeg kvalt den så jeg startet bare motoren som normalt og rygget inn. Da dette har gjentatt seg en del ganger er jeg blitt sikker på at det ikke bare er jeg som ikke kan kjøre men at det er noe galt med min kjære. Det skjer altså av og til når jeg trør inn cluthen... Sak 2. Når jeg starter motoren mens den er kald ruser den seg opp til CA. 2500rpm med en gang, så roer den seg til vanlig tomgang etter 2-3sekunder. Kan disse 2 sakene ha noe til felles? Noen som har noe erfaring eller kan hjelpe meg? Alle svar mottas med stor takk på forhånd!!
glue Skrevet Oktober 15, 2013 Skrevet Oktober 15, 2013 Falskluft kan vel gi begge symptomene, prøv med startgass rundt om kring innsuge og innsugsbelgen. bruk mye gass og hør om motoren endrer turtall om du sprayer bestemte plasser.
Simbon Skrevet Oktober 16, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2013 Takk for svar men det har jeg prøvd, var dessverre ikke problemet. Noen andre? :/
Simbon Skrevet Oktober 24, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2013 Sak 1 blir bare verre og verre. Bilen stopper inn mot lyskryss og lignende. Trenger hjelp asap, begynner å bli irriterende. Ingen som har noe ?
Julianv Skrevet Oktober 25, 2013 Skrevet Oktober 25, 2013 Tomgangsregulator er det første jeg ville sjekket
Simbon Skrevet Oktober 26, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2013 Takker for svar!Er det på noen som helst måte jeg kan selv sjekke tomgangsregulatoren?og MÅ jeg på ett verksted for å ta en diagnose? ett evt diagnoseverktøy ville kostet?
Julianv Skrevet Oktober 28, 2013 Skrevet Oktober 28, 2013 Tomgangregulator står på undersiden av innsuget ditt.. tipper det er sprekk i slangen(e) til denne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå