Gå til innhold

E34 525TDS HJELP!

sierraTIC
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, i dag begynte min 525tdsa virkelig å kødde for meg.. Den stoppa bare brått i en sving tok laaang tid å starte og automatkassa var låst i 4/5 gir, tok av batterie polene i 5min så var det fiksa... MEN! den stopper bare brått etter noen kilometer og tar litt tid å fyre igjen... Den har alle kreftene sine når den først går så har ikke mista motorkrefter... Det eneste jeg har gjort med bilen før dette skjedde er åpent filter, og bytta en vakum slange fra innsug som går til en sensor eller en kontakt på venstrefram skjerm* hvis du sitter inni bilen* Men det var ikke vakumslange jeg brukte, men en som er så si lik bare større hull spylerveske slange, kobla også et t rør inn på den slangen og satt inn turbo trykks måler der... Å den målern lekker litt det suser i den.... Håper på raskt svar :( virker som den ikke gløder heller lengre nå..

Har også tatt av airbag ratte og satt i et annet ratt uten airbag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om du får luft i dieselpumpa. Kan se dette på den gjennomsiktige slangen fra filter og inn på pumpa. Når bilen stopper klarer du og fyre bilen menst du ser etter bobler luft i slangen. Har skjedd med min 2 ganger og da stopper bilen helt plutselig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om du får luft i dieselpumpa. Kan se dette på den gjennomsiktige slangen fra filter og inn på pumpa. Når bilen stopper klarer du og fyre bilen menst du ser etter bobler luft i slangen. Har skjedd med min 2 ganger og da stopper bilen helt plutselig. 

Syns jeg har sett det ja.. Fylte over 20liter i dag og har vært heeeelt fin både kald start og varm start..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det e pumpa i tanken din som e gåen.Eller luft lekkasje en plass på systemet så dieseln renn tebake i tank.Og det skjer og ved defekt pumpe i tanken.

åssen sjekker jeg om pumpa er  gåen ? og hvordan kommer jeg til pumpa i tanken ? Er det ikke 1 pumpe under passasjer sete og en i tanken ? eller tar jeg helt feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En plass må jo lufta kom ifra.Men du får ikke lånt deg ei pumpe i tanken og prøve da.Mest sannsynlig så e det den som kødde te deg.Veit att enkelte kjøre pumpe ifra bensin utgave på tds.Mene att det e ei bedre pumpe.Men har du lest dieseltråden til trf??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En plass må jo lufta kom ifra.Men du får ikke lånt deg ei pumpe i tanken og prøve da.Mest sannsynlig så e det den som kødde te deg.Veit att enkelte kjøre pumpe ifra bensin utgave på tds.Mene att det e ei bedre pumpe.Men har du lest dieseltråden til trf??

Har en 044Pumpe liggenes her fra cosworth'n min men kanskje litt i det meste laget for en trøtt diesel bil ? :P hehe, nei har ikke lest den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...