sagnet Skrevet Oktober 17, 2013 Share Skrevet Oktober 17, 2013 Hei folkens! får å starte fra begynnelsen så rauk vifte reima og bilen begynte å koke, eg byttet vifte reim med ingen hell. Prøvde så litt forskellig og kjørte så bilen får å se. Hadde problemer med speedometert så trudde kankje det var det, så lot den stå på tomgang heilt til eg hørte ein smell og så lekte den vann heilt innerst i motorrommet.. fant da ut at eg får bytta vann pumpa, termostat og termostathus og etter det gjekk den som ei klokke og blei ikkje varm. Så satt eg den vekk ei stund fordi eg måtta ha 4 nye dekk som eg ikkje hadde råd til akkurat då. Blei stående i noen mnd og når eg skulle starte den igjen så var batteriet flatt og eg satt på startkabler og fylte vann får det hadde vist lekt ut?? Kjørte par km så begynte den å koke igjen... hva kan vere problemt? Lekasje i vannet? Kan flatt batteri vere problemet? Ikkje termostaten vell? Hmmmm hjelp!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
råner Skrevet Oktober 17, 2013 Share Skrevet Oktober 17, 2013 vist du har bytta termostat og vannpumpe så kan du utelukke det, batteriet har ikke noe med det å gjøre..Vist du ikke finner noen lekasjer og vannet forsvinner så mistenker jeg at du har blåst toppakningen og at kjølevannet kommer seg inn i brennkammeret.. :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sagnet Skrevet Oktober 17, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2013 Olja er heilt fin på peilepinnen og det er veldig vått unna med radiatoren så trur og håper på at det ikkje er top pakningen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asv Skrevet Oktober 17, 2013 Share Skrevet Oktober 17, 2013 Det hadde vært en fordel å vite hvilken bil det gjelder. Skal jeg tippe dog, så antar jeg at du har sprekker i radiatoren, gjerne i plasten siden den har kokt. Burde være ganske greit å oppdage dette.. bare fylle opp med vann igjen og se etter lekasjer. Pass på å lufte godt også når du kommer så langt igjen. Er mange som synes at det å lufte systemet på en del bmw motorer er vanskelig. Anbefaler å søke opp modellspesifike guider på lufting av kjølesystemet da det er noen hendige triks man kan bruke for å oppnå godt resultat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sagnet Skrevet Oktober 17, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2013 Det er ein e39 528ia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asv Skrevet Oktober 18, 2013 Share Skrevet Oktober 18, 2013 Da har du ekspansjonstanken integrert i radiatoren, og denne er kjent for å sprekke om bilen koker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brættis Skrevet Oktober 18, 2013 Share Skrevet Oktober 18, 2013 Jeg er nesten helt sikker på at det er ekspansjonstanken ved radiatoren din som har sprukket. Når motoren og dermed vannet blir varmt, utvider sprekken seg og vannet presses ut. Når vannet kjøles ned trekker sprekken seg noe sammen og kan være vanskelig å se. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aalgaard Skrevet Oktober 18, 2013 Share Skrevet Oktober 18, 2013 Bilen min kokte, for ei stund si. Da sprakk ekspansjonstank og radiator. Vil anbefale deg å starte bilen, og la den svive mens du ser etter lekasje. Viss du ikke ser noe lekasje da, så kan det være toppen eller toppakninga. Røyker den mye hvitt fra eksos? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå