M3cabriolet Skrevet Oktober 17, 2013 Share Skrevet Oktober 17, 2013 Kjøpte en bil til frøkna for en liten stund siden, og tok den inn på jobb for å fikse litt (mye) tekniske feil, og utbedre noen små skavanker og lakkere hele bilen. under demontering finner jeg den typiske e36-syken med rust rundt jekkfestene (ikke veldig overrasket) her var jeg da såpass heldig at kanalene ellers var hele og fine, så da var det unødvendig å skifte hele delen. jeg tok i stedet en liten wheeler-dealer og lagde nye sveisedeler selv. lekende lett om man har litt verktøy for hånden. (som man bør ha uansett hvis man skal gjøre noe med biler) liten DIY følger: (jeg grovlagde en først for å se hvordan det ble, og deretter tok jeg bilder underveis på de tre neste) Her er da problemet. man ser lett at "gropa" rundt jekkfestet er dårlig. Her har jeg merket opp en ring som er litt større enn platen jeg trenger, på en oppstykket stålplate. Grovkuttet sirkelen Funnet senter og borret et 10mm hull Finkuttet sirkelen Så setter jeg platen i en manuell lagerpresse med en hylse på størrelse med ytre kant på jekkfestet på en side, og en hylse på størrelse med ytterkant på selve "røret" til jekken. dette skues sammen. Voila, ut kommer ferdige "colakorker" Så er det frem med et trapes-bor og borre opp senterhullet til samme diameter som ytterkant på jekkfeste-"røret" og kutte av den bølgete kanten. og vips-ferdig. Ser ut til å passe bra, så da er det neste steg, å kutte bort ødelagt stål og sveise litt. og RUSTBEHANDLE godt. god som gull. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå