Gå til innhold

E39 Tds..høytforbruk, 1,3 på mila!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en E39 Tdsa som går på cirka 1,3 på mila, ved blanda kjøring. Dette virker for meg unormalt høyt? Og det er kun på pen kjøring. Det ryker ikke mer enn normalt, og luftfilter å slikt er nytt. Bilen er original og ikke chipa, kun blenda egr ventilen. Noen som har hatt det samme problemet tidligere?

Skrevet

sjekk vakum slange til mapsensor. Ta en god titt på alle vakumslanger du finner som går fra innsug og sånn... Min brukte vanvittig mye helt til jeg fant ut at den ene slangen hadde hoppa av og blitt rotten.

Skrevet

sjekk vakum slange til mapsensor. Ta en god titt på alle vakumslanger du finner som går fra innsug og sånn... Min brukte vanvittig mye helt til jeg fant ut at den ene slangen hadde hoppa av og blitt rotten.

Takk for svar, har sjekka slangene nå..og alt ser helt og fint ut, å sitter der hvor det skal som jeg kan se. Forbruket ligger 1,28 nå med veldig pen blanda kjøring. Men ved by/tomgang er den for oppe i 1,5-1,6...Spesielt på tomgang, da øker den rett opp på 1,6. Og dette er kun på rolig pen kjøring uten harde gasspådrag. Veit dette er en tung bil med automat, men hadde nå regan med den i hvertfall datt under liter`n på pen kjøring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...