Kattlikzm Skrevet Oktober 18, 2013 Share Skrevet Oktober 18, 2013 Får opp -12 grader på e36en. er en 94 mod. Noen som vet hva feilen kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Oktober 18, 2013 Share Skrevet Oktober 18, 2013 Den står konstant på -12 uavhengig av temperatur? Min erfaring er ihvertfall at ved kontaktbrudd til sensor i frontfanger, havner temperaturavlesningen i bilen på konstante -37C, noe som kanskje tyder på at du enten har dårlig kontakt (irr på plugg?) eller kaputt sensor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kattlikzm Skrevet Oktober 18, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 18, 2013 står ikke alltid på -12 nei. men den viser ihvertfall feil. den tidligere eieren byttet på frontfangeren. Kan han ha klart å dratt litt for hardt i noen av ledningene? hva koster en ny sensor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Oktober 18, 2013 Share Skrevet Oktober 18, 2013 Utetempmåleren står her: Sensoren har delenr. 65816936953 og koster kr. 337,- (original) eller 190,- (uoriginal) hos Koed.no. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kattlikzm Skrevet Oktober 18, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 18, 2013 tuusen takk! er det forresten plug n play eller må jeg lodde ledninger? Og kan det være feil i andre deler? Like greit å fikse alt når man først er i gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Oktober 18, 2013 Share Skrevet Oktober 18, 2013 Sensoren er installert med plugg, slik at det er plug'n'play, i ordets rette forstand. Jeg ville ihvertfall tatt en sjekk av pluggen for å være sikker på at der ikke er noe korrosjon, samt ledningen så langt man klarer å se mens man er under der, i tilfelle der er brudd i isolasjon eller tilsvarende. Mener å ha lest at dersom man lasker pluggen (legger ledning mellom polene pluggen) skal der vises +50C inni bilen dersom ledningene er i orden. Dette har jeg imidlertid ikke testet selv, og kan altså ikke bekrefte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kattlikzm Skrevet Oktober 18, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 18, 2013 Fant denne nyttige linken. Skal ta en titt på sensoren før jeg i det hele tatt går for delene. Vet du om sensoren ligger på sjåførsiden på e36? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Oktober 18, 2013 Share Skrevet Oktober 18, 2013 Nå hadde jeg fått for meg at du hadde E46, av en eller annen årsak. På noen står den ihvertfall i bremsekjølekanal, som her: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kattlikzm Skrevet Oktober 18, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 18, 2013 er nok fordi avatar bildet mitt er e46en min Ok, så dvs passasjersiden om jeg ikke tar feil? Skal se på det med en gang jeg får tid! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Oktober 19, 2013 Share Skrevet Oktober 19, 2013 Virker å variere litt hvilken side dem står på, men skal ihvertfall være inni luftekanal til brems. På E36 er forøvrig delenr. 65811383204, koster 182,- på Koed.no og ser omtrent slik ut: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kattlikzm Skrevet Oktober 19, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2013 Virker å variere litt hvilken side dem står på, men skal ihvertfall være inni luftekanal til brems. På E36 er forøvrig delenr. 65811383204, og koster 182,- på Koed.no og ser omtrent slik ut: Jøss Tusen takk for all hjelp! skal se og fikse det så fort jeg får tid! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå