Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den står konstant på -12 uavhengig av temperatur?

Min erfaring er ihvertfall at ved kontaktbrudd til sensor i frontfanger, havner temperaturavlesningen i bilen på konstante -37C, noe som kanskje tyder på at du enten har dårlig kontakt (irr på plugg?) eller kaputt sensor?

Skrevet

står ikke alltid på -12 nei. men den viser ihvertfall feil.

den tidligere eieren byttet på frontfangeren. Kan han ha klart å dratt litt for hardt i noen av ledningene? 

hva koster en ny sensor?

Skrevet

tuusen takk! :)

er det forresten plug n play eller må jeg lodde ledninger? 

Og kan det være feil i andre deler? Like greit å fikse alt når man først er i gang.

Skrevet

Sensoren er installert med plugg, slik at det er plug'n'play, i ordets rette forstand. :smile:

Jeg ville ihvertfall tatt en sjekk av pluggen for å være sikker på at der ikke er noe korrosjon, samt ledningen så langt man klarer å se mens man er under der, i tilfelle der er brudd i isolasjon eller tilsvarende.

Mener å ha lest at dersom man lasker pluggen (legger ledning mellom polene pluggen) skal der vises +50C inni bilen dersom ledningene er i orden. Dette har jeg imidlertid ikke testet selv, og kan altså ikke bekrefte.

Skrevet

Fant denne nyttige linken.

Skal ta en titt på sensoren før jeg i det hele tatt går for delene.

Vet du om sensoren ligger på sjåførsiden på e36?

Skrevet

er nok fordi avatar bildet mitt er e46en min :P

Ok, så dvs passasjersiden om jeg ikke tar feil? :) Skal se på det med en gang jeg får tid!

Skrevet

Virker å variere litt hvilken side dem står på, men skal ihvertfall være inni luftekanal til brems.

På E36 er forøvrig delenr. 65811383204, koster 182,- på Koed.no og ser omtrent slik ut:

65818350779-1.jpg

Skrevet

Virker å variere litt hvilken side dem står på, men skal ihvertfall være inni luftekanal til brems.

På E36 er forøvrig delenr. 65811383204, og koster 182,- på Koed.no og ser omtrent slik ut:

65818350779-1.jpg

Jøss :) Tusen takk for all hjelp! skal se og fikse det så fort jeg får tid!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...