Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er ny her på forumet. Har nettopp kjøpt meg en BMW E36, 316i 1997 modell, og trenger litt hjelp da jeg
ikke er ekstremt god på bil.

1. Jeg har el. vinduer og vinduet foran på passasjer siden går ikke ned. Det skjer absolutt ingenting når jeg trykker på knappen. Jeg har prøvd og sjekke litt sikringer, men virker ikke som om noen av dem har gått. Vinduet på førersiden går ned. Går begge vinduene på samme sikring eller åssen er det? Er heller ikke lys i vindusbryteren på passasjer siden, men det er det på førersiden (den som funker). Kall meg gjerne dum, men har det en sammenheng?

2. Når jeg bremser så er det akkurat som om den tar tak litt, og så går jeg "igjennom" og i bånn så bremser den. Men den bremser veldig godt og bra når jeg først kommer til bånn så virker ikke som det er noe dårlig bremserklosser.

3. Skal det være lys der hvor du justerer kald/varm luft osv.? Der mangler det nemlig ikke lys. Er det en annen sikring boks i denne bilen annet en den som sitter foran i motoren ved førersiden? Ingen av sikringene i boksen har gått. Skjønner heller ingenting av den sikringsboksen da det ikke er noen forklaring på hvilken sikring som hører til hva i forklaringen på boksen.

Dette lurer jeg på om noen kanskje kan svare meg på. Beklager hvis forklaringene på problemene høres helt på trynet ut, er som sagt ikke veldig god på bil, så derfor jeg spør.

Skrevet

1. Her har du litt info på el-vinduene.

http://bmwnut.blogspot.com/2006/09/e36-bmw-power-window-woes.html

Skjer det absolutt ingenting når du trykker på knappene?

2. Høres litt ut som om du har luft i bremsene. Ville ihvertfall begynt med å lufte bremsene, da dette er relativt enkelt og gratis (bortsett fra litt ekstra bremseveske).

3. Er det automatisk klimaanlegg på denne? Eller er det med manuelle vribrytere for å velge temp/viftehastighet etc. 

Skrevet

Takk for bra svar :-)

1. Takk for link. Skal sjekke ut dette. Nei, det skjer absolutt ingenting når jeg trykker på knappen. Absolutt ingenting.

2. Ja, det skal jeg prøve :-)

3. Det er manuelt klima annlegg ja :-)

Skrevet

Nå har vi prøvd og lufte bremser men ingen forskjell. Jeg bremser, den tar bittelitt tak før den slipper meg igjennom. Noen forslag? Jeg er helt blank. Hører fra alle at det høres ut som luft, men nå har vi (jeg og fatter) prøvd og lufte alle bremser til ingen lykke... :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...