Gå til innhold

PKK/EU med trimmet veteranbil


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg hører så mye forskjellig, hva stemmer egentlig? 

 

La oss, helt tenkt sett, si at jeg har gjort følgende med min BMW 1602 fra 1974

 

Byttet til 2-liter mtor(begge er M10 blokk, fysisk lik) med to doble dellortoforgassere og turbo

Bilstein sport dempere og alpinafjærer(ikke senk, bare stivere)

2,5 eksos med 2 dempere(støy OK)

Polyforinger hele veien

Stabstag fremme og bak

 

Bilen er i god stand, og utslippskravet bestås. 

 

Hvis jeg stiller ladetrykket helt ned(typ full åpning på WG) gjør jo turboen i praksis ingen ting, og ytelsen er ikke endret. Har kommet gjennom før med alt uteom motoren. 

 

Kommer jeg gjennom med dette? 

 

Lurer også på hvordan det er å sette på bare dobbelforgassere, turbo, får jeg dette godkjent uten problemer?

 

For da er det jo bare å bytte grenrør før EU. 

Skrevet

E vel ikke nå problem og få den godkjent med to doble gassere.Men hvis du hive på turbo så kan det nok bli spørsmål om effekt utak.Og da må du nok på rulla for og få målt det og vise for deg.Men veit itj ka BMW oppgir i hk antall på bremser på 02?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...