ling1 Skrevet Oktober 21, 2013 Share Skrevet Oktober 21, 2013 Hei har en 525tds (m51d25tu om jeg ikke tar feil?) Med gåen høytrykkspumpe (mest sannsynlig) som jeg vurderer å bytte motor i til m57d25 motoren. Grunnen til dette er at ny/brukt/overhaling av gammel pumpe koster mer enn lærlinglønna kan betale... jeg har en delebil med m57 motor stående å derfor er dette ombygging aktuelt! Har noen spørsmål angående ombygginga: - jeg har automat å delebilen er manuell, passer da girkassen å svinghjul osv fra m51 motoren på m57 motoren? - om dette passer er det mulig å bruke gammelt ledningsnett på m57 motoren eller blir dette tull med tanke på common rail systemet osv? - om ikke ledningsnettet fra m51 passer m57 må jeg bytte ledningsnett til m57, men da blir det tull fordi m57 nettet er til manuell å orginalt er til m51 ( feil hjerne å mangler kontakter til automatkassa?) Om jeg må bygge om til manuell: - trenger jeg da mer en motor, girkasse, mellomaksling, ledningsnett, hjerne å pedalsett for å bygge om? Noen som har gjort dette før? Må vell lese innlegge ett par ganger for å få med seg alt, hehe, men håper noen skjønner! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ling1 Skrevet Oktober 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2013 Håper på raskt svar for da begynner jeg allerede i morgen hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ling1 Skrevet Oktober 22, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 22, 2013 Tror jeg har fått svar på d jeg ville. Men lurer på om jeg må bytte over tenningslås osv fra donorbil me tanke på startsperre ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå