Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann heisann.

Da har jeg fått et nytt problem på e36en ;) Tar aldri slutt dette her haha.

Når jeg prøver å låse bilen vil ikke dørene låse seg. I stedet spretter de opp igjen.

Noen som har opplevd lignende? Hva kan evt problemet være? Blir alt for tungvint å låse en og en dør hver jævla gang.

Edit: Tok bilen med på en kjøretur istad. Plutselig begynte interiørlyset å lyse som om en dør stod åpen (selvfølgelig er alle lukket godt!). Noen sekunder senere gikk lyset av igjen. 

Edit2: selve låsemekanismen er veldig treg. Vrir du på nøkkelen for å åpne døren og slipper nøkkelen i den posisjonen, vil nøkkelen bli stående i den posisjonen... Du må med andre ord vri nøkkelen tilbake for å dra den ut. Håper det var greit forklart? :P

Skrevet

Da er det nok at f.eks. låsen på bakluka er treg, slik at den ikke blir låst (eller bilen tror den ikke blir låst) så da låser den seg opp igjen for å vise dette.

Har hatt liknende problem på min e36 touring. da hendte det seg at bagasjeluka var åpen når bilen var låst, og motsatt!

tror den spretter opp låsene igjen for å vise at noe ikke er som det skal

Skrevet

byttet ingen ting, tok bare av dekselet som skjuler låsen på bakluka og smurte opp hele mekanismen. gratis om du har en boks 5-56 eller liknende.

det du sier om kupelysene gjør at jeg får en mistanke om bryterne som trykkes inn når dørene går igjen. tror kanskje heller det er en slik som ikke er helt i form, eventuelt ledningsbrudd til bryterne. Sjekk om de gummikarene fungerer som de skal

Skrevet

Tror jeg fant en midlertidig løsning.

Åpnet døra og lå merke til at den mekanismen som holder igjen døra på førersiden når den er låst var litt treg med å bevege seg. Tok fingeren og dro den opp. Etter det har dørene låst seg helt uten problemer ;) Interiørlyset fusker heller ikke.

Tror smøring er nøkkelen til suksess her.

Mange takk for hjelpen! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...