Eriksen933 Skrevet Oktober 21, 2013 Share Skrevet Oktober 21, 2013 Heisann! Kjørte meg en tur istad da plutselig temperatur måleren begynte og øke og det spruta ut kjølevæske fra beholderen, Noen som vet hva dette kan være! Har merket at det har vært litt dårlig varmluft inni bilen i det siste, veldig ujevn temperatur. Om dette har noe og si vet jeg ikke.. Har ikke AC Termostat?Vannpumpe? Hva tror dere? Takk for alle svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Håvard Skrevet Oktober 22, 2013 Share Skrevet Oktober 22, 2013 se etter lekaser-Diagnose-lufting av motor Noen tips bruker den vann? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Oktober 22, 2013 Share Skrevet Oktober 22, 2013 Dårlig varmluft kombinert med høy temperatur = dårlig sirkulasjon. Dårlig sirkulasjon kan komme av tett system eller gåen vannpumpe. M52 har dårlige vannpumper, så ville sjekket ut dette. Har den ikke vært byttet på et par år, ville jeg byttet den uansett, sammen med termostat og termostathus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
semmern Skrevet Oktober 22, 2013 Share Skrevet Oktober 22, 2013 Hvilken årsmodell er bilen din? Jeg hadde en 96-modell, og så vidt jeg husker ble første årgangs M52-motorer levert med vannpumper med impeller i plast. Min røk på forrige bilen jeg hadde. Kjøpte ny i metall og monterte selv. Ganske kurant jobb egentlig, men du trenger en 32mm fastnøkkel (mener jeg å huske, korrigér meg hvis jeg tar feil), pluss det vanlige verktøyet, og en del tålmodighet; du må av med viften bak radiatoren, av med multiremmen, og mens du har alt ute foran der finner du gjerne at multiremmen er morken hvis den ikke har vært byttet på lenge, og kanskje en av strammerne er gåene også. Bytt termostat og termostathus mens du likevel holder på, så slipper det å ryke om 3mnd Hvis du vil sjekke om det er termostaten som er gåen tar du den ut, som er en grei jobb siden du slipper å demontere så mye, og koker den opp og ser når den åpner seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eriksen933 Skrevet Oktober 22, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 22, 2013 Han jeg kjøpte bilen av, har byttet hele kjølesystemet. alt fra Termostat, Termostathus, Vannpumpe, Radiator og noe mer, Derfor jeg stusser litt! Men tok opp Lokket på kjølevæske beholderen, der hadde nederste gummi pakning gått i stykker for og si det sånn. Så tror jeg skal ta og tømme hele systemet og få lufta det skikkelig! Får se hvordan han blir da, blir den ikke noe bedre så blir det bytting av alt fra termostat til Vannpumpe. Men tak for alle svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eriksen933 Skrevet Oktober 22, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 22, 2013 Er en 1998 modell og bruker ikke vann Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eriksen933 Skrevet Oktober 30, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 30, 2013 Da har jeg fått byttet vannpumpe, Termostat Hus, Termostat, Visekosekobling og luftet ordentlig! Så nå funker alt som det skal! Synderen var Dårligpakninger i Termostat Hus og Termostat Takk for all hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå