semmern Skrevet Oktober 22, 2013 Share Skrevet Oktober 22, 2013 Har en 03 316i som har svettet litt olje ned på varmeskjoldet så lenge jeg har eid den. Etter to toppdekselpakning-bytter, hvor det siste, som ble gjort av en kompis av meg avdekket at SnapDrive på Sandaker hadde dratt en bolt over gjenge uten å gjøre noe med det, bare latt den stå i, så var jeg innom Alf Lie i går. Fikk høre at det mest sannsynlig er o-ringen på vakuumpumpen på baksiden av motoren.Det er temmelig trangt bak der, men det ser ut til at det går an å få av luftfilterboksen og komme til derfra. Ser fremdeles ganske trangt ut, og miste skruer- og muttere-potensialet ser ganske digert ut ned på baksiden av motoren Noen som har prøvd seg på dette før som har noen greie tips å dele? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anbjørn Skrevet Oktober 22, 2013 Share Skrevet Oktober 22, 2013 Jeg har nettopp byttet begge o-ringene i forbindelse med pumpa på min. Dessverre så får du kjøpt kun den-o-ringen mellom pumpe og topp hos BMW eller GS. Den som er bak lokket på selve pumpa er vist ikke en reservedel.......... Jeg fant et komplett o-ringsett på ebay. Den store ringen bak lokket passet fint. NB! Du må strekke den litt mens du trykker den ned i sporet i pumpehuset. Gjør også reint inni pumpehuset samtidig hvis det er avleiringer der. Den lille ringen mot toppen var derimot for stor, så jeg måtte bestille den hos GS. Vet ikke om det samme gjelder settet i linken men... http://www.ebay.com/itm/BMW-316i-318i-118i-120i-N42-vacuum-pump-11667542498-seal-kit-/190923494581?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2c73ed54b5&vxp=mtr Når det gjelder å ta av og montere tilbake pumpa så vil jeg anbefale at du tar av toppdekselet. Uten blir det mildt sagt kronglete og du er garantert å miste ned en av de 3 skruene som fester pumpa. Når du sier luftfilterboksen så regner jeg med at du mener kupefilterboksen? Den må du av med for å få av toppdekselet. Bruk en liten 1/4" skralle med 10mm pipe på boltene. Skaff deg et lite teleskopspeil og lys med lommelykt for å finne hvor skruene er plassert. 2 av de er litt kronglete å nå tak i. Den tredje sitter på hjørnet av toppen mot batteriet. Ja, og det er lett å miste ned skruer bak der Dette er generelt en litt kronglete jobb men går helt greit med litt tolmodighet. Bare vær glad du ikke skal bytte en av fjærene på de mellomarmene på innsugskarmen. Det var IKKE så lett. Dekk også til over kammene med ei fille eller et håndkle så du ikke mister en av skruene ned i motoren Lykke til! Anbjørn semmern reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
semmern Skrevet Oktober 22, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 22, 2013 Mente kupéfilterboksen ja. Takk for god info, skal prøve dette når seal kit'et kommer fra bukten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå