Brownie Skrevet Oktober 25, 2013 Skrevet Oktober 25, 2013 Hei og hopp ) Jeg har ett spørsmål ang M20B27 motoren.... Er i utgangspunktet på jakt etter en bra M20B25 motor, men har begynt og lukte litt på M20B27 motor. Mitt spørsmål ang M20B27 er.... Er dette en motor som man bare kjører turbokonvertering på, eller er det en motor som man kan få ut en del hester av uten turbo? Tenker da på en M20B25 som er byttet til diesel veiv og diverse på. Noen som kan gi meg en liten oppdatering rundt dette? Er i utgangspunktet ikke så sugen på turbo til og begynne med. Ser heller for meg en frisk sugemotor på 200+ Hk. Motoren skal stå i en E21 Mvh Brownie
aalgaard Skrevet Oktober 25, 2013 Skrevet Oktober 25, 2013 Kan jo få opp kompen, chip/sprut, eksos osv
Eksos Skrevet Oktober 25, 2013 Skrevet Oktober 25, 2013 M20B27 i seg selv er vell egentlig en ganske lite sprek motor... Den ble jo levert i feks E30 325e, som hadde tilnærmet tilsvarende effekt som en std 320i, men med mer moment. 325e var vell ment som en fornuftig bil, som kunne kjøres økonomisk, men likevell ha moment nok til det meste. Det er først når du setter på 885 toppen, 325 hjerne, osv, at en M20b27 blir spennende Kan jo alltids konvertere en M20b25 til samme spesifikasjonene, da det er samme blokka.. Diesel/ETA-veiv, b20 råder og facelift-stempler er vell det som er trikset her.. Kompresjonen er vell ofte rundt 8:1? Selve modifiseringen til turbo har jeg null erfaring med... Hadde 2.7 i min E30, var temmelig kvikk den! Merkbart kjappere (kanskje mest psykisk) enn en std 325i. Med en annen kam, og litt småting kunne den nok blitt relativt sprek Veit Yngve på forumet her monterte M30b35 dyser og LMM på sin, som vistnok hjalp på det også... Edit: Ble lengre enn nødvendig det her, leste ikke grundig nok hva du spurte etter første gang...
ehrnst Skrevet Oktober 26, 2013 Skrevet Oktober 26, 2013 det er som sagt 885-toppen som gjelder. smell på turbo og datasprut, samt noen større dyser.
Brownie Skrevet Oktober 28, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2013 M20B27 i seg selv er vell egentlig en ganske lite sprek motor... Den ble jo levert i feks E30 325e, som hadde tilnærmet tilsvarende effekt som en std 320i, men med mer moment. 325e var vell ment som en fornuftig bil, som kunne kjøres økonomisk, men likevell ha moment nok til det meste. Det er først når du setter på 885 toppen, 325 hjerne, osv, at en M20b27 blir spennende Kan jo alltids konvertere en M20b25 til samme spesifikasjonene, da det er samme blokka.. Diesel/ETA-veiv, b20 råder og facelift-stempler er vell det som er trikset her.. Kompresjonen er vell ofte rundt 8:1? Selve modifiseringen til turbo har jeg null erfaring med... Hadde 2.7 i min E30, var temmelig kvikk den! Merkbart kjappere (kanskje mest psykisk) enn en std 325i. Med en annen kam, og litt småting kunne den nok blitt relativt sprek Veit Yngve på forumet her monterte M30b35 dyser og LMM på sin, som vistnok hjalp på det også... Edit: Ble lengre enn nødvendig det her, leste ikke grundig nok hva du spurte etter første gang... Takker for ett langt svar. Er ikke alltid det er praktisk med korte svar hehe Så jeg kan i utgansgspunktet få en ganske morsom motor visst jeg får tak i en ombygd M20B25 som det er byttet veiv på(M20B27). Har sett det står en til salgs her på forumet, men er ikke hundre prosent sikker på om den er turbokonvertert eller ikke. Enda ett dumt spørsmål fra min side....885 toppen....? Er det toppen som stammer ifra M20B25 faceliftmotoren, eller er den en helt annen topp?
Brownie Skrevet November 8, 2013 Forfatter Skrevet November 8, 2013 Noen flere tanker rundt dette spørsmålet?
KalMar Skrevet November 8, 2013 Skrevet November 8, 2013 885 toppen stammer fra standard 325i om du bare finner den på den eller den utgaven (preface/facelift) tror jeg ikke du skal bry deg så mye om! Jeg har blant annet en 885 topp fra 86 (preface). Takker for ett langt svar. Er ikke alltid det er praktisk med korte svar hehe Så jeg kan i utgansgspunktet få en ganske morsom motor visst jeg får tak i en ombygd M20B25 som det er byttet veiv på(M20B27). Har sett det står en til salgs her på forumet, men er ikke hundre prosent sikker på om den er turbokonvertert eller ikke. Enda ett dumt spørsmål fra min side....885 toppen....? Er det toppen som stammer ifra M20B25 faceliftmotoren, eller er den en helt annen topp?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå