Gå til innhold

E30 cab facelift

svart
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en 91 318 cab som trenger litt arbeid. Den ble ribbet for noen år siden, men tiden strakk ikke til. Men nå er de små kommet seg i barnehage og jeg har satt opp tak over bilen så det går an å jobbe. Status nå er at alt understell er tatt av, glassblåst, grunnet og malt. Skal flytte batteriet bak, e36 tannstang, turbo og håper få den godkjent. Men har mye karroseriarbeid igjen. Begynte på batterikassen, tenkte å sveise igjen og bruke plassen til luftfilter kanskje? Har sveist litt før, men har ikke sveist så mye bil. Tips med stor takk:-)

post-53427-0-40392600-1382733656_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har en 91 318 cab som trenger litt arbeid. Den ble ribbet for noen år siden, men tiden strakk ikke til. Men nå er de små kommet seg i barnehage og jeg har satt opp tak over bilen så det går an å jobbe. Status nå er at alt understell er tatt av, glassblåst, grunnet og malt. Skal flytte batteriet bak, e36 tannstang, turbo og håper få den godkjent. Men har mye karroseriarbeid igjen. Begynte på batterikassen, tenkte å sveise igjen og bruke plassen til luftfilter kanskje? Har sveist litt før, men har ikke sveist så mye bil. Tips med stor takk:-)

blir spennende å se hvordan det går med bakplaten. lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, må si jeg er litt spent. Takk for tips:-) Idag har jeg fått ryddet ut av bilen, masse deler som har lagt der å støvet. Så sitter det igjen litt av håndbrekk wire'n i røret.Siste 5 cm. Fikk tak i 6mm armeringsjern, slo den inn i røret innenifra. Løsnet? Neh, varme next. Ellers fikk jeg sveist opp fester til vegg presseningene i skuret mitt.

Sent from my C6603 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt 2k grunning, sveisegrunning og fyller hos würth. Tok turen innom biltema og for lyskaster og diverse som det pleier :-o Siden bilen stod ute bare med pressening så hadde det samlet seg mye under. Brukte dagen til å henge opp eksosrør og fangere på muren. Fikk spylt rent under og. Satser på sveis i morgen.

Sent from my C6603 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

E36 tannstang nesten montert! Fikk kappet to biter av et rundstål jeg hadde og boret hull for boltene. Lurer på om overføringen passer på lengden. Vet at det må endres på e e36 typen, men den har ikke jeg :-) Kjekt å ta pause fra karroseri arbeid..

post-53427-13855929075984.jpg

post-53427-13855929235978.jpg

post-53427-13855929423856.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...