Gå til innhold

BMW 740IL 00- starter ikke etter demontering av ecu til motor,samt bytte av batteri


OPEL
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en 740IL 2000 model. jeg demontere divere ECU og monterte alt tilbake slik det var, byttet også batteri, etter dette bil ikke motoren tørne, alt fungerer med den tørner ikke.

 

Jeg har prøvd og kode om bilen " tror det er en slags startsperre" men nå er ikke sikker lengre. bilen har nå stått hos billia i ski i flere dager og de hvet ikke mere en meg, sikkert kastet bort 5000kr allerede på feilsøkning der....

 

Noen som har litt peiling hva dette kan være`??? hadde vært kjempeflott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sansynlig ews. Men har du prøvd og sette tenningen på og kjøre plus på innslaget da skal den tørne. Hvis du er grise heldig og den starter da har du enten problemer med girvelgeren(lyser det for at den står i park på instrumentet?)  Eller feil i instrumentet som ikke sender info om girvalg videre. Du har også den vanlige feilen med modullen bakpå teningslås som kan skape mye rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gode svar. Pratet med mekaniker på billia i dag, og problemet er funnet, det er start sperra, vanligvis er det bare og gå inn i systemet og kode om, men får han ikke kontakt med bilen. Så hva de gjør nå veit jeg ikke? Ikke han heller. Men en times pris på 1500kr timen som han sa synes jeg de skal ta noen tlf nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startsperren på denne lar seg fjerne, bort med ews boks for så å koble sammen to punkter i pluggen, dette for at starteren skal gå rundt når man vrir om nøkkelen.

Så må hjernen leveres til noen som kan dette for å få fjernet selve startsperren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...