Gå til innhold

91mod E36 320I Motor fort varm | Lader ikke | Giret sitter fast i andre| HJELP!


Koppangen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en 91mod, E36 320I der jeg har fått en del problemer:

1. **BILEN VIL IKKE LADE

2. **MOTOREN BLIR VARM FORT

3. ** GIRET SITTER FAST I ANDRE GIR

 

1. Bilen klarer ikke å lade, dynamoen går rundt, men gir ikke noe strøm. Skjekket med multimeter, viser samme Volt i måling motor igang.

- Hvor tar jeg målinger fra dynamo for å se om kanskje joringa ikke er montert ordentlig derfor den ikke lader? men mener at jeg skal måle fra starter til dynamo og litt sånn diverse. d+ fra dynamo etc? men aner ikke hvor disse er. håper hjelp fra dere hvor jeg bør måle fra! 

 

- Eller kan det komme av børstene er utslitt? hvis så må jeg skru opp hele dynamoen for å skjekke dette? 

- Viftereima skriker, men antar at det ikke kan utslå hele dynamoen. Men muligens redusert den.?

 

- Værstefall bytte dynamoen?

 

2. Nå nylig, begynner bilen og bli veldig fort varm. Tipper dette kommer av vannsystemet i motoren.

- Kan dette komme av at termosen er defekt? Hvordan kan jeg skjekke dette?

- Kan vannpumpa være defekt og ikke sirkulerer væske rundT? hvis så hvordan skjekker jeg dette?

- Kan det være forstoppelse i slangene? jeg prøvde og trykke på slangen nederst på høyre front av motor... der ejg ikke kjenner noe væsketrykk.

- Kan det komme av det kan være blandet frostvæske? så blitt forstoppelse? har også hørt at pakninger blir spist opp dersom dette skjer?

 

-også selve temperatur føleren viste alltid 2-3grader mer til høyre enn når den er vanligvis (rett opp) ( | ) 

 

3. Selve giret sitter fast i 2giret, men stangen er løs der jeg kan variere stangen til 3-4-5gir, men ikke mot 2-1-Revers. 

-Skjekket under bilen og giroverføringene er ikke knekt, men dette leder videre inn i kassa og det har skjedd noe tull inni kassehuset. Da jeg lurer på hva dette kan være? hvis noe er brekt inni kassa blir det lettest og bytte kasse? 

-Ved lavtturtall rasler det i girkassen, er dette clutchen som også er dårlig?

 

Setter pris på alle svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...