Gå til innhold

Bmw e46 fusker

Bmw-e-46
 Share

Anbefalte innlegg

E46'en min har igjen begynt å fuske. Sist gang var det falskluft, skiftet ut noen slanger i motorrommet og tok en feilsøking på bmw i kristiansand, der måtte de skifte en slange ved veivhusventilasjonen. Turtallet har i det siste begynt å falle så mye ned at bilen stopper, skjer bare når jeg har girt ned og står stille, skjedd 3-4 ganger de siste dagene. De sa på bmw at om motorlampen startet å lyse igjen så var det nok hele veivhusventilasjonen som måtte byttes ut, kan det forårsake slike problemer? På forhånd, takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en N42 motor så vil lekkasje på veivhusventilasjonen medføre fusking og uryddig tomgang som du beskriver ja.

Andre motormodeller vet jeg ikke.

Enkleste måten du selv kan sjekke om du har falskluft på er å ta ut peilepinnen eller åpne oljepåfyllingslokket mens den går på tomgang.

Hvis du ikke får veldig merkbar forskjell til det værre når du gjør dette så har du falskluft på veivhusventilasjonen.

Altså værre fusking når du åpner oljepåfyllingslokket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ut peilepinnen mens bilen sto på tomgang og den fusket enda mer. Idag når jeg skulle kjøre ned en bakke, så når jeg kom i bunnen av bakken og giret ned, så slapp gassen litt, så falt turtallet så mye at motor sluknet. Hva kan det være. Kan det være veivhusventilasjon som de nevnte på bmw i Kristiansand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...