Bmw-e-46 Skrevet Oktober 29, 2013 Share Skrevet Oktober 29, 2013 E46'en min har igjen begynt å fuske. Sist gang var det falskluft, skiftet ut noen slanger i motorrommet og tok en feilsøking på bmw i kristiansand, der måtte de skifte en slange ved veivhusventilasjonen. Turtallet har i det siste begynt å falle så mye ned at bilen stopper, skjer bare når jeg har girt ned og står stille, skjedd 3-4 ganger de siste dagene. De sa på bmw at om motorlampen startet å lyse igjen så var det nok hele veivhusventilasjonen som måtte byttes ut, kan det forårsake slike problemer? På forhånd, takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anbjørn Skrevet Oktober 29, 2013 Share Skrevet Oktober 29, 2013 Hvis du har en N42 motor så vil lekkasje på veivhusventilasjonen medføre fusking og uryddig tomgang som du beskriver ja. Andre motormodeller vet jeg ikke. Enkleste måten du selv kan sjekke om du har falskluft på er å ta ut peilepinnen eller åpne oljepåfyllingslokket mens den går på tomgang. Hvis du ikke får veldig merkbar forskjell til det værre når du gjør dette så har du falskluft på veivhusventilasjonen. Altså værre fusking når du åpner oljepåfyllingslokket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw-e-46 Skrevet Oktober 29, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2013 Tusen takk for svar. Det er en 1999 modell. Skal ta å sjekke ut det imorgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anbjørn Skrevet Oktober 29, 2013 Share Skrevet Oktober 29, 2013 Hm, da har du nok ikke en N42 motor, men det er nok stor sannsynlighet for at din vil oppføre seg likt. Du får poste her hva du finner ut. Mange som sliter med forskjellige problemer relatert til veivhusventilasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw-e-46 Skrevet Oktober 30, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 30, 2013 Tok ut peilepinnen mens bilen sto på tomgang og den fusket enda mer. Idag når jeg skulle kjøre ned en bakke, så når jeg kom i bunnen av bakken og giret ned, så slapp gassen litt, så falt turtallet så mye at motor sluknet. Hva kan det være. Kan det være veivhusventilasjon som de nevnte på bmw i Kristiansand Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw-e-46 Skrevet Oktober 30, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 30, 2013 Noen som vet hva det kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå